V súťaži Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., (NDS) na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre výstavbu druhého profilu diaľničného tunelového úseku D1 Beharovce – Branisko padlo rozhodnutie. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) zamietol námietky nemenovaného uchádzača proti vyhodnoteniu ponúk v celom rozsahu ako neopodstatnené, informoval na svojom portáli.
Šesť ponúk pre NDS
V postupe kontrolovaného, čiže NDS, pri posúdení splnenia podmienky účasti u úspešného uchádzača, týkajúcej sa zodpovedného odborníka pre vetranie tunela a zodpovedného projektanta, nezistil porušenie zákona o verejnom obstarávaní, ktoré by malo alebo mohlo mať vplyv na výsledok verejnej súťaže.
10-kilometrový obchvat Sabinova by mala stavať skupina Hochtief, Slovenská správa ciest potvrdila jej ponuku
Diaľničiari splnenie predmetnej podmienky účasti podľa úradu posudzovali v súlade s dokumentmi potrebnými na vypracovanie ponuky. NDS dostala v tendri šesť ponúk, po ich vyhodnotení určila za úspešného uchádzača spoločnosť Tarosi, s najnižšou navrhnutou cenou zhruba 163,4-tisíca eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Stotisícové ponuky
Odhadovaná hodnota zákazky pri vyhlásení verejného obstarávania koncom apríla bola 235-tisíc eur bez dane, najlacnejšia ponuka je oproti nej nižšia skoro o tretinu. Pri vyhodnotení ponúk rozhodovala cena. Druhú najnižšiu predložil Geoconsult za 222,7-tisíca eur, tretí Basler & Hofmann Slovakia navrhol sumu 234,6-tisíca eur.
NDS pokračuje v príprave na výstavbu R4 k poľským hraniciam, vyhlásila súťaže pre ďalšie tri úseky
Nasledujú Amberg Engineering Slovakia s cenou 322,8-tisíca eur, Bung Slovensko s 324,4-tisíca eur a Dopravoprojekt s 361,6-tisíca eur bez DPH. Ponuky sa otvárali v trikrát predĺženej lehote 17. júla.
V rámci Dňa bez áut môžu ľudia jazdiť prešovskou MHD zadarmo, ako lístok vám poslúži vodičský preukaz
NDS očakáva, že zákazka na vypracovanie štúdie realizovateľnosti pre úsek D1 s druhou rúrou tunela Branisko, vrátane rekonštrukcie súčasnej pravej rúry a prípravy zámeru posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA), môže trvať desať mesiacov. Budúci zhotoviteľ má dodať štúdiu do 180 dní a zámer EIA do 220 dní od účinnosti zmluvy.
Najdlhší tunel na Slovensku
Tunel Branisko je jednorúrový tunel s dĺžkou 4 975 metrov s obojsmernou premávkou. Je súčasťou úseku diaľnice D1 Beharovce – Branisko na rozhraní okresov Levoča a Prešov. V súčasnosti je najdlhším prevádzkovaným tunelom na Slovensku.
Diaľničiari upozorňujú vodičov na dopravné obmedzenia, uzatvoria vetvu D1 v smere z Bratislavy až po Zlaté Piesky
Južnú tunelovú rúru začali raziť v máji 1997, prerazili o dva roky neskôr, otvorili koncom júna 2003 a v skúšobnej prevádzke s obmedzenou maximálnou rýchlosťou bola do začiatku októbra toho istého roka. Druhú tunelovú rúru plánovali pôvodne vybudovať v roku 2020, potom ju vyradili z priorít a začiatok výstavby odložili predbežne na rok 2025.