Dokončenie výstavby novej električkovej trate do bratislavskej Petržalky je reálnejšie v roku 2024. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol primátor hlavného mesta Matúš Vallo.
„Naším spoločným cieľom so zhotoviteľom je električkovú trať postaviť v dobrej kvalite podľa možností čo najskôr, vzhľadom na všetky okolnosti je reálnejší rok 2024,“ poznamenal primátor.
Predĺženie električkovej trate do Petržalky malo byť podľa pôvodnej zmluvy hotové do konca roku 2023, z rôznych objektívnych dôvodov však mesto priznalo, že tento termín pravdepodobne nestihnú.
Práce sa opäť rozbehli
Práce na petržalskej električke sa po niekoľkomesačnej prestávke, spôsobenej zvýšením cien prác a materiálov, opäť rozbehli. Podľa primátora sú aktuálne najrozsiahlejšími zemné práce, ktoré súvisia s úpravou podložia pod telesom električkovej trate systémom geodosky. „Na to nadväzujú samotné zemné práce budovaním násypov,“ priblížil Vallo s tým, že realizujú tiež výstavbu trakčných stožiarov, na ktorých bude kotvené nové trolejové vedenie.
Výstavba električkovej trate do Petržalky pokračuje, práve budujú obchádzkovú trasu aj mostný objekt
„V priestore Janíkovho dvora prebiehajú práce na základoch haly dennej kontroly a ošetrenia, čo je vlastne malé depo pre električky,“ dodal.
V teréne je denne cez sto pracovníkov
Súčasne podľa primátora pokračujú práce na budovaní združeného mosta cez Chorvátske rameno za zastávkou Jungmannova a najdlhšieho mosta ponad Chorvátske rameno za Kostolom Sv. rodiny.
„Dôležitou súčasťou prác na stavbe petržalskej električky sú prekládky inžinierskych sietí – plyn, elektrina, rôzne prípojky, vedenie optických káblov a podobne,“ skonštatoval s tým, že v teréne je každý deň približne 100 pracovníkov.
Budovanie električkovej trate do Petržalky je v plnom prúde, zhotoviteľ začal s rozsiahlymi terénnymi úpravami
„V súčasnosti prebiehajú práce na asi 40 stavebných objektoch pozdĺž celej trate, pričom realizácia ďalších objektov je v príprave,“ uzavrel.