Rekonštrukciu mosta uskutočnil zhotoviteľ za posledný rok za 1,78 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty spolu s firmou Combin Banská Štiavnica.
Spoločnosť Váhostav – SK odovzdala v piatok obnovený most cez Oravu v Nižnej (okres Tvrdošín) do predčasného užívania. Ide o dôležité cestné spojenie do Poľska na ceste prvej triedy I/59.
Rekonštrukciu mosta uskutočnil zhotoviteľ za posledný rok za 1,78 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty spolu s firmou Combin Banská Štiavnica, s. r. o. Váhostav – SK o tom informoval agentúru SITA s tým, že pôvodná predpokladaná cena prác bola 8,37 milióna eur bez DPH.
Lehota výstavby bola šestnásť mesiacov, investorom stavby je Slovenská správa ciest.
Most pre všetky vozidlá
„V rámci tejto stavby sa musela vybudovať obchádzková trasa a mostné provizórne premostenie. Most budú môcť využívať všetky vozidlá. S likvidáciou dočasného premostenia sa začne ihneď, ako to bude možné,“ uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Lucia Karelová. Dodala, že stále je vysoká hladina vody a je potrebné znovu vybudovať odplavenú ohrádzku.
„Vďaka využitiu kvalitných technologických postupov sa našim stavbárom podarilo odovzdať most do užívania pri dodržaní všetkých termínov. V piatok 31. mája máme platné rozhodnutie o predčasnom užívaní stavby. Most môže začať slúžiť verejnosti,“ povedal generálny riaditeľ Váhostavu – SK Marián Moravčík.
Pôvodný most bol postavený v roku 1953. Časť spodnej stavby bola zachovaná z bývalého dvojpoľového mosta.
Most v Nižnej má dĺžku 85,35 metra, štyri polia po 17,5 metra, celkovú šírku 10,55 metra (vozovka je medzi obrubníkmi široká osem metrov) a sedem nosníkov na jednom poli v reze. Plocha mosta je 810 štvorcových metrov.
Za kvalitu ručia
„Pri rekonštrukcii mosta sme oproti pôvodnému návrhu ponúkli optimalizované technické riešenie. Využili sme vlastné výrobné kapacity a taktiež sme pri prácach využili lokálne zdroje materiálov. Váhostav využil vlastné kapacity strediska mostov, strediska špeciálneho zakladania a strediska na realizáciu konštrukčných vrstiev vozoviek,“ uviedol projektový manažér stavby Martin Ronec.
Za kvalitu rekonštruovaného mosta nesie konzorcium plnú záručnú zodpovednosť.
Váhostav v regióne už v minulosti vykonal viacero stavieb, napríklad úsekov rýchlostnej cesty R3 Oravský Podzámok – Horná Lehota a obchvat Trstenej.
Váhostav – SK
Spoločnosť Váhostav – SK, a. s., so svojím predchodcom Váhostav má vyše šesťdesiatročnú históriu. V Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I je zapísaná od augusta 1993. Váhostav od svojho vzniku v roku 1954 do začiatku 90. rokov 20. storočia sa zameriaval najmä na vodohospodárske stavby na strednom a hornom toku rieky Váh. Spoločnosť stavala priehrady a hydroelektrárne, napríklad, liptovská Mara, či Vodné dielo Gabčíkovo.
Koncom 80. rokov sa pretransformovala na súkromnú firmu. K vodohospodárskym dielam pribudlo budovanie diaľnic a železničných koridorov, vrátane zložitých stavieb mostov a tunelov. Spoločnosť sa zároveň začala orientovať aj na výstavbu priemyselných komplexov, infraštruktúry priemyselných parkov a ekologické stavby, ako aj na výrobu a montáž prefabrikátov. Základné imanie spoločnosti dosahuje 20 mil. eur.