Aj tento rok počas Európskeho týždňa mobility obce, mestá, organizácie a školy pripravili program pre obyvateľov a verejnosť. Najväčšia európska kampaň na podporu udržateľnej mestskej mobility sa začína 16. septembra a končí sa 22. septembra Dňom bez áut.
Udržateľná verejná doprava
Kampaň vyhlásila Európska komisia na Slovensku, zastrešuje ju Ministerstvo životného prostredia SR a národným koordinátorom je od roku 2014 Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP). Informovala o tom v tlačovej správe zástupkyňa pre komunikáciu Michaela Pšenáková.
Autobusový dopravca v Bratislavskom kraji si pre cestujúcich pripravil viacero súťaží, zapojil sa tak do Európskeho týždňa mobility
Cieľom Európskeho týždňa mobility je zvýšiť povedomie o udržateľnej mestskej mobilite a podporiť zmenu správania sa verejnosti v prospech aktívnych foriem dopravy, a tým znížiť potrebu obyvateľov využívať na presuny autá. V piatok (16. septembra) štartuje v rámci Slovenska 63 samospráv a 18 organizácií so svojimi aktivitami.
Znižovanie skleníkových plynov
Motorová doprava je jedným z odvetví, kde sa produkcia emisií stále zvyšuje. Cieľom EÚ je dosiahnuť do roku 2030 čisté domáce zníženie emisií skleníkových plynov v porovnaní s rokom 1990 aspoň o 55 percent, ako to stanovuje Európska zelená dohoda.
„Ide o veľkú výzvu a je nevyhnutné, aby všetky zainteresované strany a mestá spolupracovali s cieľom výrazne znížiť emisie z mestskej mobility. Som preto rád, že tento rok sme dosiahli rekord v počte zapojených samospráv,“ uviedol generálny riaditeľ SAŽP Michal Maco.
Mestá sa pripravujú na Európsky týždeň mobility, verejnosť sa môže tešiť na zaujímavý program
Tohtoročné aktivity a podujatia sú organizované v súlade s témou Lepšia dostupnosť, s mottom Cestujme zodpovedne. „Mestá, obce ale aj organizácie pripravili množstvo podujatí, ktorými budú motivovať obyvateľov, aby aspoň počas týždňa nechali autá doma a svoje cesty absolvovali peši, bicyklom, alebo verejnou dopravou. Zapojené sú aj vyššie územné celky, niektoré cestujúcich vyzývajú presadnúť na hromadnú dopravu, napríklad za zvýhodnené vstupné do krajských kultúrnych inštitúcií, alebo bezplatné využitie cyklobusov, “ ozrejmila poverená koordináciou kampane Andrea Štulajterová.