Frekventovanú križovatku Trieda SNP – Ipeľská plánujú stavbári uzavrieť cez víkend.
KOŠICE 10. novembra (SITA) – Koľajové prejazdy na križovatkách Triedy SNP so Šafárikovou triedou a Ružínskou ulicou v Košiciciach, ktoré boli doposiaľ uzavreté pre modernizáciu električkových tratí, v sobotu dopoludnia stavbári otvoria pre osobnú dopravu.
Stavbári otvoria aj koľajové prejazdy a cestu z Popradskej ulice k amfiteátru. Podľa riaditeľa košického závodu spoločnosti Eurovia SK Štefana Bálinta v ten istý deň popoludní stavbári začnú uzatvárať koľajový prejazd na frekventovanej križovatke Triedy SNP s Ipeľskou ulicou. Informuje o tom internetová stránka mesta.
„Prepichy“ umožnia vodičom prejazd koľajiskom
Spoločnosť Eurovia SK tieto práce robí v rámci druhej etapy rekonštrukcie košických električkových tratí. Na prejazde z Popradskej k amfiteátru stavbári vozovku rozšírili o jeden pripájací jazdný pruh v takej dĺžke, aby mohli za sebou zastať viaceré vozidlá a následne sa po prejazde koľajníc zaradiť do jazdného pruhu k amfiteátru.
Na križovatke Triedy SNP s Ipeľskou ulicou je situácia zložitejšia, pretože ide o jednu z najfrekventovanejších košických križovatiek a v jej blízkosti je univerzitná nemocnica. Po vzájomnom hľadaní riešenia všetkých zúčastnených, a so súhlasom krajského dopravného inšpektorátu, sprejazdní Eurovia z oboch strán uzavretej križovatky takzvané „prepichy“. Tie umožnia vodičom prejazd koľajiskom, a vrátenie sa do pôvodného smeru za križovatkou.
Medzi križovatkou a „prepichmi“ sprejazdnia dva pruhy
Zároveň sa Eurovia zaviazala, že v úseku medzi križovatkou a „prepichmi“ sprejazdní dva jazdné pruhy. Pravý jazdný pruh tak bude prejazdný v priamom smere, ľavý bude odbočovací na koľajisko. „Prepichy“ budú slúžiť pre celú premávku. Ak by došlo k nejakým ťažkostiam a mali by problémy vozidlá dopravného podniku či záchranárskych zložiek, „prepichy“ by ostali vyhradené iba pre ne.
Modernizácia tratí má skončiť na budúci rok v lete
Druhá etapa modernizácie košických električkových tratí je rozdelená na osem samostatných častí, ktoré stavbári robia postupne, pričom práce majú skončiť v auguste 2018. Celkové náklady na rekonštrukciu sú 90 miliónov eur, z ktorých mesto získalo podstatnú časť z eurofondov.
Stavebné práce budú zahŕňať kompletnú výmenu električkového zvršku i spodku, koľajníc v dĺžke vyše 26 kilometrov a trakčného vedenia v celkovej dĺžke takmer 18 kilometrov, ako aj ochranu inžinierskych sietí, ktoré tieto električkové trate križujú. Postavené budú aj nové meniarne.