Druhé najväčšie slovenské mesto Košice, ako všetky väčšie mestá v krajine, bojuje s nadmerným počtom vozidiel prichádzajúcich do centra mesta. Vedenie mesta sa rozhodlo situáciu s preplnenými ulicami a nedostatkom parkovacích miest riešiť a odbremeniť mesto od individuálnej dopravy.
Vedenie Košíc chce odbremeniť zlú dopravnú situáciu v meste a ľudí motivovať k tomu, aby vo väčšej miere začali využívať služby verejnej hromadnej dopravy. Plánuje vybudovať viacero záchytných parkovísk a to na rôznych vstupoch do mesta.
Záchytné parkoviská vybudujú na viacerých miestach
V rámci zriadenia odstavných plôch pre autá, by sa mali využiť prevažne súkromné pozemky s čím neodmysliteľne súvisí aj ich obmedzená kapacita. Tá momentálne ešte nie je známa.
„Analýzu zameranú priamo na túto problematiku momentálne nemáme,“ informoval útvar hlavného architekta. V súčasnosti sa pripravuje štúdia, ktorá až po jej dokončení a vyhodnotení priblíži viac.
Tlačový odbor mesta však upozorňuje, že všetko bude závisieť aj od dostupných finančných zdrojov.„Nakoľko tieto parkoviská prioritne budú slúžiť pre obyvateľov kraja, považujeme za prirodzené, aby sa na ich budovaní podieľal aj Košický samosprávny kraj,“ skonštatoval útvar architekta.
Košice plánujú vybudovať aj menšie plochy, ktoré sú plánované v rámci zámeru riešenia terminálov. Súčasťou ich vystavania bude aj rozmiestnenie stojanov na bicykle.
„Zo Stratégie rozvoja dopravy a dopravných stavieb (SRDaDS) mesta Košice však vieme, že fluktuácia vozidiel v širšom centre je cez deň vysoká, vzhľadom na to, že denná suma prichádzajúcich automobilov v centre je podľa uvedeného materiálu 77 605,“ uviedol útvar hlavného architekta.
Parkoviská majú slúžiť najmä pre návštevníkov
Verejne prístupných parkovacích stojísk v centrálnej časti mesta je okolo 8 000 a súkromných približne 10 až 15 tisíc. Čo je pri súčasnej intenzite individuálnej dopravy nedostatočné.
Mesto si uvedomuje, že každé odstavenie auta na záchytnom parkovisku pomôže dopravnej situácii v meste za podmienky, že ku záchytným parkoviskám bude chodiť kvalitná verejná hromadná doprava.
Útvar hlavného architekta uviedol, že záchytné parkoviská by mali slúžiť predovšetkým pre návštevníkov mesta. Značnú časť z nich tvoria ľudia dochádzajúci do mesta za prácou.
„Títo ľudia často z ekonomických dôvodov (kvôli lacnejšiemu bývaniu), žijú v priľahlých obciach ale pracujú v meste, používajú mestskú technickú, komerčnú aj sociálnu infraštruktúru,“ uzavrel útvar hlavného architekta.