Tretina železničných koľají podľa vyhodnotenia meracieho vlaku je v nevyhovujúcom stave. Situáciu v železničnej infraštruktúre, ktorá nezodpovedá požiadavkám, zmiernilo jej dofinancovanie v objeme 57 mil. eur. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) v minulom roku znížili prechodné obmedzenia traťových rýchlostí na pomalých úsekoch približne o polovicu. Informovalo o tom v piatok Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
Trakčná elektrina bude stáť ZSSK viac ako 55 miliónov eur, splniť tiež musia viaceré požiadavky
Generálny riaditeľ ŽSR Miloslav Havrila uviedol, že mohli zrealizovať plánované výkony, ktoré súvisia s odstraňovaním porúch. „Prechodné obmedzenia traťových rýchlostí v priebehu celého roka kulminovali. Celková dĺžka sa blížila k 200 kilometrom. Tú sme ale znížili a dnes máme zhruba 107 kilometrov pomalých ciest, ktoré ale nemajú až taký dopad na plnenie grafikonu ako to bolo predtým,“ povedal Havrila pre Youtube kanál ministerstva dopravy s tým, že tie peniaze majú obrovský prínos.
Keďže tieto opravy sa diali najmä v druhej polovici minulého roka, prínos sa výraznejšie prejaví až v roku 2022. Nelichotivé štatistiky za uplynulý rok by sa tak už nemali opakovať.
Železnice zrealizovali rekonštrukciu za milióny eur, prispelo to k zníženiu meškania vlakov
„Rok 2021 je prelomový v tom, že také nízke hodnotenie ako teraz sme nikdy nemali. Plnenie grafikonu máme na úrovni 89 %, čo je veľmi výrazné neplnenie, a to má dopad aj na meškanie vlakov. V minulom roku sme po prvýkrát nesplnili ani tzv. podielový grafikon,“ dodal Havrila. To podľa neho svedčí o tom, že stav infraštruktúry nie je taký, aký by mal byť.