Rekonštrukciu cesty počas školského roka pre dopravnú situáciu v meste vyhodnotili ako nevhodnú.
Termín začiatku opravy cesty na Moste SNP v Bratislave stále nie je známy. „Proces sa predĺžil pre odlišné technologické nároky na rekonštrukciu vozovky na mostoch. Rovnako preto, že rekonštrukcia bude trvať dlhšie, ako bol pôvodný predpoklad,“ uviedla dnes pre agentúru SITA hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová s tým, že pôvodne predpokladali, že jeden jazdný pruh opravia za tri a pol týždňa.
„Na základe stanoviska Krajského dopravného inšpektorátu aj reakcií verejnosti sme preto rekonštrukciu počas školského roka vyhodnotili ako veľmi nevhodnú z pohľadu dopravnej situácie v meste,“ poznamenala ďalej hovorkyňa s tým, že o ďalšom postupe bude magistrát verejnosť informovať.
Obnova mosta je rozdelená na dve časti
Rekonštrukciu Mosta SNP rozdelili na dve etapy. Jednou je revitalizácia priestorov pod mostom a priľahlých častí mosta, druhou je oprava vozovky na moste. V rámci úpravy priestorov pod mostom na staromestskej strane mesto vymenilo povrchy chodníkov a v okolí betónového piliera uložili dlažbu.
„Od grafitov očistili aj lávky mosta pre peších, všetky tieto plochy navyše ošetrili antigrafitovým náterom,“ spomenula Skokanová a dodala, že v rámci rekonštrukcie pod mostom vymenili aj stĺpy verejného osvetlenia. K revitalizácii Mosta SNP patrí aj nasvietenie, most od pondelkového večera farebnými svetlami informuje o tom, aké počasie predpovedajú meteorológovia na nasledujúci deň.
Svietidlá sú nielen na vyhliadkovej kupole mosta, ale aj v priestore pod mostom pri zastávkach mestskej hromadnej dopravy. Na osvetlenie používajú štyri farby. Žltá predpovedá prevažne slnečné počasie, červená silný vietor a veľmi nepriaznivé počasie, modrá je symbolom mrholenia, dažďa a snehu, zelenú farbu použijú, keď má byť zamračené či hmla bez dažďa.
Celkové náklady majú byť známe až po skončení prác
Skokanová začiatkom augusta poznamenala, že celkové finančné náklady na rekonštrukciu Mosta SNP budú vedieť až po skončení prác. Niektoré práce na revitalizácii priestoru pod mostom podľa nej organizoval súkromný partner na základe vlastných aktivít, verejné osvetlenie vymieňali v rámci bežnej údržby a čiastkovej rekonštrukcie verejného osvetlenia. Oprava chodníkov bola z bežnej údržby cestných povrchov z mestského rozpočtu, opravu cesty na Moste SNP uhradia z dotácie od vlády.
Most SNP, ktorý nazývajú aj Nový most, je oceľový, cestný, zavesený most cez Dunaj. Je to jediný most v Bratislave, ktorý nemá žiadny pilier v toku rieky Dunaj. Vo všeobecnosti je klasifikovaný ako najväčší v Bratislave. V roku 2001 ho vyhlásili za stavbu storočia na Slovensku v kategórii mostné stavby. Celková dĺžka mosta je 430,8 metra, šírka 21 metrov a výška 95 metrov. Most SNP otvorili v roku 1972.