Ak by sa nepodarilo uzavrieť dohodu na samostatné dodanie technológie pre tunel Višňové, jednou z možností je, že by ju zabezpečil zhotoviteľ úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala.
ÚVO zamietol námietky
Pripustil to poverený minister dopravy Andrej Doležal (nom. Sme rodina) s tým, že momentálne sa vyhodnocujú ponuky na technologické vybavenie tunela, pričom Úrad pre verejné obstarávanie zamietol námietky.
V tendri na technológiu tunela Višňové je už známe rozhodnutie, námietky sa týkali dvoch navzájom prepojených skutočností
„Ak sa nám podarí vyhodnotiť súťaž na technológiu, podpíšeme technológiu s víťazom súťaže. Ak nie, budeme zvažovať ďalší postup,“ informoval na sociálnej sieti minister dopravy.
To, či by dodanie technológie mohla na základe priameho zadania zabezpečiť spoločnosť Skanska SK, ktorá diaľničný úsek dokončuje dva roky, označil Doležal za jednu z možných alternatív.
Tender na výstavbu obchvatu Šale
Rezortný šéf očakáva, že víťaz súťaže na výstavbu obchvatu Sabinova bude po vyhodnotení známy do leta a možno aj skôr. „Vyhodnocuje sa verejné obstarávanie, nie je to jednoduchý proces,“ povedal. Veľmi podobne je podľa neho na tom aj tender na výstavbu obchvatu Šale.
Príprava úsekov rýchlostnej cesty R2 Trenčianska Turná – Mníchová Lehota a Mníchová Lehota – Ruskovce podľa ministra nebude pokračovať, kým nebude hotová štúdia. „Tieto úseky v prioritách, ktoré sme stanovili spolu s Útvarom hodnoty za peniaze, sú určite nižšie. Prioritu majú úseky D1, D3, R4,“ poznamenal Doležal.
Ak príde čas, tak podľa neho pôjdu aj na R2 aj za cenu toho, že vynaložené prostriedky na projektovú prípravu môžu za istých okolností vyjsť nazmar. „Ale nebudeme sa púšťať do projektov, ktoré nie sú v súlade so stratégiou, ktorú sme nastavili,“ dodal.