Hlavné mesto SR Bratislava má vo výstavbe električkových tratí veľký investičný dlh, upozornila generálna riaditeľka Bratislavskej integrovanej dopravy (BID) Zuzana Horčíková.
Ako ďalej uviedla pre agentúru SITA, za 30 rokov od Nežnej revolúcie potiahli električkovú trať len po budovu TPD v Petržalke (zastávka Farského, pozn. SITA), čo je „žalostne málo“.
Bratislava si podľa Horčíkovej pýta oveľa viac kilometrov električkových tratí, ako v súčasnosti má. „Pri širšej električkovej sieti by bola doprava aj v prípade rôznych presmerovaní, pri nehodách oveľa kvalitnejšia. Nebola by taká zraniteľná, ako je dnes,“ vysvetlila Horčíková.
Príliš riedka trať
Existujúca električková sieť je podľa nej príliš riedka. Ružinovská, račianska, vajnorská a dúbravská električková radiála sú príliš málo na stále sa rozrastajúcu Bratislavu.
„Vítame aktivity hlavného mesta SR Bratislavy a kroky, ktorých cieľom je modernizácia a ďalší rozvoj električkovej siete. V tejto téme sme s vedením mesta a župy zajedno,“ doplnila Horčíková.
Riaditeľka BID tiež upozornila na urýchlenú potrebu dokončiť električkovú trať do Petržalky a taktiež výstavbu električkovej trate pred SND. „Som presvedčená, že to vo veľkej miere prispeje ku skvalitneniu dopravy,“ dodala na záver Horčíková.
Koordinácia dopravy
Bratislavská integrovaná doprava zastrešuje koordináciu dopravných služieb v bratislavskom regióne (Integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji, pozn. SITA).
Hlavnou výhodou cestovania v rámci integrovanej dopravy je možnosť využívať viacero dopravcov za rovnakých prepravných a tarifných podmienok zakúpením si jedného lístka.
Do systému integrovanej dopravy sú zapojení Dopravný podnik Bratislava, RegioJet, Slovak Lines a Železničná spoločnosť Slovensko, v Bratislavskom kraji sa tento systém uplatňuje zatiaľ v regiónoch Dunajská Lužná, Pezinok, Malacky a Senec. Od 1. augusta je do systému integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji zapojená aj železničná stanica v Trnave.