Eletričková trať v mestskej časti Rača, medzi zástavkami Detvianska a Záhumenice, je už dlhodobo v dezolátnom stave. Podlažie sa prepadáva, električky zasekávajú a na trati je už dlhodobo znížená maximálna rýchlosť zo 40km/h na 10km/h.
Okrem zlého technického stavu, sa miestni občania sťažujú aj na neznesiteľný škripot, ktorý električky vydávajú pri prejazde týmto esíčkom. Tento nepríjemný zvuk pritom trpia už celé roky.
V júni, keď miestny starosta Michal Drotován verejnosť informoval, že sa konečne úsek zrekonštruuje a to už na jeseň tohto roka, Račania sa tešili, že si konečne vydýchnu. Odvtedy sa termín rekonštrukcie už dva krát posunul.
Najnovšie informácie miestnych obyvateľov určite nepotešia. Dopravný podnik Bratislava a. s. (DPB) informoval, že s opravou sa začne až na budúci rok.
Opakovaná fráza: Za omeškanie môže zdržanie v Karlovke
Hovorkyňa DPB Adriana Volfová uviedla, že momentálne sa rekonštrukcia električkovej trati nachádza pred podpisom zmluvy s dodávateľom. Podľa odhadov Dopravného podniku, stavebné práce budú stáť približne 2,8 milióna eur bez DPH.
Za omeškaním rekonštrukcie je pozdržanie prác v Karlovej Vsi, kde momentálne prebieha rozsiahla modernizácia trate.
„Rekonštrukcia môže nasledovať až po spustení obratiska Karlova Ves, nakoľko budú pre premávku do Rače použité obojsmerné električky. Tie momentálne premávajú do Karlovej Vsi a obracajú sa na zastávke Molecova,“ vysvetľuje Volfová.
Pôvodný termín ukončenia obratiska Karlova Ves bol naplánovaný na 26. septembra 2019. Na základe tohto termínu, Dopravný podnik avizoval začatie prác na trati v Rači, približne na október až november.
„Keďže prišlo k posunu dokončenia obratiska Karlova Ves, DPB nie je schopný dokončiť rekonštrukciu do začiatku zimného obdobia. Zároveň ju nemôže realizovať v zimnom období,“ odôvodňuje posunutie prác na budúci rok.
Oprava bola rozpočtovaná na rok 2019
V dôsledku neočakávaných okolností, ktoré spôsobili zdržanie prác v Karlovej Vsi je už jasné, že termín rekonštrukcie trate v Rači sa odsúva na budúci rok. Račania si tak budú musieť počkať na nové koľajisko ešte minimálne pol roka.
„Pravdepodobne sa začne v prvej polovici roku 2020. Termín je však podmienený presunom finančných zdrojov na rok 2020, ktoré má Dopravný podnik dostať na túto rekonštrukciu od hlavného mesta Bratislavy. Pôvodne boli financie alokované na rok 2019,“ povedala Volgová.
Hovorkyňa zároveň prisľúbila, že DPB bude dotknutý úsek intenzívne monitorovať do času, kým sa trať nezmodernizuje.