Stavbu diaľničného privádzača k D3 v Kysuckom Novom Meste nebude možné odovzdať do užívania motoristom v plánovanom termíne koncom tohto roka.
Dodatočná požiadavka
Privádzač k budúcemu úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, ktorý je vo výstavbe od konca roku 2021, bude odovzdaný do prevádzky v júni 2024.
Motoristov na diaľnici D1 pri Liptovskej Mare čakajú dopravné obmedzenia, potrvajú až šesť týždňov
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) o tom informovala vo štvrtok s tým, že dopravný inšpektorát, vedenie Kysuckého Nového Mesta a spoločnosť Schaeffler vzniesli dodatočnú požiadavku na dobudovanie nového ľavého odbočenia.
Zmena projektovej dokumentácie
„Táto požiadavka znamená pre Národnú diaľničnú spoločnosť rozšírenie trvalého záberu a zmenu stavby pred dokončením, s čím je spojené predĺženie ukončenia pridružených objektov. Aktuálne už pracujeme na zmene projektovej dokumentácie a pripravujeme podklady k majetkovo-právnemu vysporiadaniu pozemkov zväčšeného záberu,“ uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Privádzač D3 v dĺžke takmer 1,4 kilometra rieši prepojenie cesty I/11, budúcej diaľnice D3 v križovatke Kysucké Nové Mesto, cesty III. triedy a miestnej komunikácie pri priemyselnom závode v Kysuckom Novom Meste.
Zhotoviteľom je od konca roku 2021 spoločnosť Metrostav DS, privádzač sa zaviazala vybudovať pôvodne za dva roky do konca tohto roka za zmluvnú cenu zhruba 13,7 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).
Okrem predĺženia lehoty výstavby sa medzitým zvýšila aj cena, podľa údajov v centrálnom registri zmlúv aktuálne dosahuje úroveň 15,2 milióna eur bez DPH. NDS financuje stavbu z prostriedkov Európskej únie a z vlastných zdrojov.