Posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) pre rýchlostnú cestu R2, ktorá vo Zvolene prepojí existujúcu rýchlostnú cestu R1 a rozostavanú R2, sa blíži ku koncu. Ide o prepojenie Zvolena zo západu na východ.
Najvýhodnejší variant
Primátorka mesta Sliač Ľubica Balgová o tom informovala s tým, že mestu bolo doručené stanovisko EIA, z ktorého vyplýva, že najvýhodnejšie z posudzovania vyšiel „bledomodrý“ variant cez Lučeneckú cestu vo Zvolene.
Vlaky na trati medzi Zvolenom a Sliačom nahradia autobusy, imobilní cestujúci nebudú prepravení
„Pri porovnaní variantov sa preukázalo, že červený variant a všetky jeho subvarianty majú najväčší vplyv v rámci environmentálnych charakteristík, hlavne čo sa týka vplyvov na vody,“ uvádza primátorka k možnostiam, ktoré by mali negatívny vplyv aj na vody využívané Kúpeľmi Sliač. S týmto severným obchvatom Zvolena dlhodobo nesúhlasí mesto Sliač.
Problematický úsek trasy
Bledomodrý variant vyšiel ako variant s najnižším vplyvom na životné prostredie a zároveň ako variant s dobrým dopravným prínosom – pokryje potreby dopravy najväčšieho územia.
Obchvatu okolo Zvolena sa vodiči tak skoro nedočkajú, bude hotový najskôr v roku 2030
„Takže pri tomto variante môžeme hovoriť o multikriteriálnej výhodnosti,“ dodáva primátorka, ktorá verí, že práve tento dokument posunie tento úsek R2 bližšie k realizácii.
Podľa správy o predbežných výsledkoch posudzovania je v rámci bledomodrého variantu najproblematickejší úsek trasy cez Môťovú, ktorý má byť riešený od hotela Tenis po areál Bučiny zapustením rýchlostnej cesty R2 pod terén do tunela.