Po zohľadnení menových a portfóliových opatrení výnosy vzrástli o šesť percent. Prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením dosiahol 3,2 miliardy eur.
Svetová poštová a logistická spoločnosť Deutsche Post DHL Group v uplynulom finančnom roku pokračovala vo svojom raste. Výnosy zvýšila o 1,8 percenta na 61,6 miliardy eur. Po zohľadnení menových a portfóliových opatrení výnosy vzrástli o šesť percent.
Ako spoločnosť v pondelok informovala, k tomuto výsledku prispeli všetky štyri divízie skupiny. Na zvýšenie mal vplyv pretrvávajúci rozmach elektronického obchodovania a trvalý rast medzinárodných obchodných tokov.
Prevádzkový zisk spoločnosti (EBIT – zisk pred úrokmi a zdanením) dosiahol 3,2 mld. eur. Spoločnosť tak dosiahla upravený cieľ zisku, ktorý oznámila v júni minulého roka.
Čistý zisk sa znížil
Konsolidovaný čistý zisk očistený o podiely bez práva kontroly (s menšinovým vplyvom) dosiahol 2,1 mld. eur (v roku 2017 2,7 mld. eur). Základný zisk na akciu klesol na 1,69 eura z 2,24 eura predvlani.
Výraznejší pokles čistého zisku v porovnaní so ziskom pred úrokmi a zdanením bol spôsobený nižším finančným výsledkom, ktorý bol zase ovplyvnený prechodom na nový účtovný štandard IFRS 16.
Výhodné najmä pre divízie DHL
Generálny riaditeľ Deutsche Post DHL Group Frank Appel povedal, že rok 2018 bol pre skupinu náročný a zakončili ho úspešnou vianočnou sezónou. „Napriek stúpajúcej geopolitickej neistote svetový obchod naďalej zaznamenával rast. Výhodné to bolo najmä pre divízie DHL,“ uviedol Appel.
V nemeckej divízii zaoberajúcej sa poštovou a balíkovou prepravou podľa neho prijali potrebné opatrenia na dlhodobé zabezpečenia rastu zisku (EBIT) divízie s vedomím, že pôjde len o krátkodobé zaťaženie. „Tým sme vytvorili podmienky na dosiahnutie našich cieľov na rok 2020 a pre pokračovanie rastu ziskovosti v nasledujúcich rokoch,“ dodal Appel.
Prevádzkový zisk sa má zvýšiť
Deutsche Post DHL Group predpokladá, že v tomto roku sa EBIT zvýši na 3,9 mld. až 4,3 mld. eur. K tomuto zvýšeniu by mali prispieť štrukturálne a prevádzkové zlepšenia vo všetkých divíziách spoločnosti.
Najmä opatrenia zavedené na zvýšenie ziskovosti v nemeckom poštovom a balíkovom obchode by podľa spoločnosti mali mať zjavne pozitívny vplyv na výnosy v bežnom finančnom roku.
Zmeny v štruktúre spoločnosti
Štruktúra spoločnosti sa zmenila od 1. januára 2019. Pôvodná divízia Post-eCommerce-Parcel (PeP) sa rozdelila na dve samostatné divízie. Nová divízia Post und Paket Deutschland (P & P) sa zameriava na poštovú a balíkovú prepravu na nemeckom trhu, zatiaľ čo medzinárodné aktivity spoločnosti v oblasti balíkovej prepravy a e-commerce obchodovania sa spojili do novej divízie DHL eCommerce Solutions.
Divízia P & P by mala v roku 2019 dosiahnuť EBIT 1 mld. až 1,3 mld. eur. Celkový EBIT súčasných divízií DHL (Express, Global Forwarding, Freight, Supply Chain, eCommerce Solutions) by sa mal zvýšiť na 3,4 až 3,5 mld. eur. V roku 2020 by tak spoločnosť mala dosiahnuť EBIT minimálne 5 mld. eur.