Rekonštrukciu bývalého služobného podchodu na podchod pre cestujúcich podľa generálneho riaditeľa Železníc Slovenskej republiky Martina Erdössyho predĺžili technické problémy pri realizácii.
Rekonštrukcia bývalého služobného podchodu na Hlavnej stanici v Bratislave na podchod pre cestujúcich by sa mala skončiť koncom tohto roka. Prestavba mala trvať podľa plánov do júla, no práce budú trvať dlhšie takmer o pol roka.
„Podchod sa nám trochu predĺžil pre technické problémy, takže do konca roka by mal byť hotový. Podchod realizujeme z bývalého služobného podchodu, odkiaľ budú výťahy na každý perón. Malo to byť v lete, ale pri realizácii vznikli technické komplikácie, ktoré tento čas natiahli,“ informoval v piatok generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martin Erdössy počas otvorenia novej čakárne pre cestujúcich s prístupovou halou na bratislavskej hlavnej stanici.
Prestavba podchodu má stáť 1,5 milióna eur bez DPH
Prestavbu podchodu má spoločnosť Metri, s. r. o., Bratislava uskutočniť za 1,47 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (1,76 mil. eur vrátane DPH). Bývalý služobný podchod sa využíval aj na prepravu imobilných cestujúcich k vlakom, po rekonštrukcii bude z podchodu prístup s výťahmi na všetky nástupištia na hlavnej stanici. Prestavaný podchod budú naďalej využívať zdravotne znevýhodnení cestujúci, ale po novom aj ľudia s veľkými a ťažkými batožinami či matky s kočíkmi.
Päť výťahov s celkovou kapacitou 15 600 osôb za hodinu
V podchode bude päť výťahov – každý s kapacitou 26 osôb a s nosnosťou dvetisíc kilogramov. Prepravná kapacita všetkých piatich výťahov bude 15 600 osôb za hodinu (kapacita jedného výťahu 3 120 osôb za hodinu). Po ukončení rekonštrukcie podchodu by mal byť vyriešený jeden z najväčších problémov cestujúcich na jednej z najstarších a najvyťaženejších železničných staníc na Slovensku.