Pod Tatrami pokračujú práce na modernizácii železničnej trate v úseku Poprad – Lučivná. Začalo sa s nimi v júli minulého roka a doteraz sa tam podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Rie Feik Achbergerovej podarilo preinvestovať približne 13 miliónov eur.
Uviedla to pre pre agentúru SITA s tým, že ide o prvú etapu plánovanej modernizácie úseku Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry v rámci železničnej trate Žilina – Košice. Vlaky budú môcť v tomto úseku s dĺžkou takmer 13 kilometrov následne jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Modernizácia trate by mala trvať ešte viac ako rok.
Zrealizovali sa všetky počiatočné práce
Celkové náklady na projekt modernizácie železničnej infraštruktúry sú vo výške viac ako 97 miliónov eur bez DPH. Z toho viac ako 77 miliónov eur získali Železnice SR z eurofondov v rámci komunitárneho programu Nástroj na prepájanie Európy (CEF).
Prioritou pri rekonštrukcii železníc sú najvyťaženejšie trate s výrazným meškaním či automatizácia
Doteraz sa v úseku podľa hovorkyne podarilo zrealizovať všetky počiatočné práce, ako napríklad výruby stromov či preložky inžinierskych sietí. Zmodernizovala sa prvá traťová koľaj v úseku železničná stanica Svit – Poprad, pracuje sa aj na druhej. Zároveň sa začalo s rekonštrukciou budovy železničnej stanice vo Svite, ako aj podchodu.
Výstavbu ovplyvnila pandémia
„Stavebné práce sa realizujú aj na ďalších úsekoch stavby, ako sú výstavba železničného mosta nad Rákoveckým potokom, preložka železničnej trate v úseku Svit-Štrba, modernizácia silnoprúdových a slaboprúdových vedení, výstavba podchodu pre verejnosť na Teplickej ulici a ďalšie práce podľa ich harmonogramu,“ vymenovala Feik Achbergerová.
Hovorkyňa železníc priznala, že na výstavbu mala dopad aj pandémia v súvislosti s vírusovým ochorením COVID-19. „Zaznamenali sme určité obmedzenia v dodávkach tovarov, materiálov a špecializovaných služieb predovšetkým z Českej republiky, avšak tieto skutočnosti nepovažujeme za zásadné obmedzujúce faktory s vplyvom na výstavbu,“ uviedla.