Prvých sto dní ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nominant Sme rodina) sa podľa riaditeľa Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Rastislava Cenkého nieslo najmä v duchu personálnych zmien v tomto rezorte.
Zabrzdené aktivity štátu
Ako v utorok uviedol pre agentúru SITA, tie však okrem výnimiek nepresvedčili, že by mal byť rezort vedený najmä na kľúčových pozíciách profesionálmi a odborníkmi s praxou a z praxe.
Viac o téme: Ekonomické dopady koronavírusu
„Prvý sto dní nového ministra dopravy nie je možné objektívne zhodnotiť, pretože boli poznačené pandémiou koronavírusu, čo značne zabrzdilo aktivity štátu a jednotlivých rezortov,“ poznamenal Cenký.
Príprava odborných pracovných skupín
Za normálnych okolností by podľa neho tento čas mal byť venovaný napríklad príprave odborných pracovných skupín pre plnenia ambiciózneho programového vyhlásenia vlády, kde ekonóm očakával väčšiu aktivitu.
„Veríme, že aktivity v tejto oblasti ministerstvo dopravy v krátkom čase predstaví. Očakávame tiež stanovisko ako bude ministerstvo dopravy postupovať v prioritizácii výstavby cestnej infraštruktúry, príprave tendra na mýtny systém či v harmonizácii a zlepšovaní verejnej osobnej dopravy a v zľavovej politike, ale i pri príprave, resp. dokončení dlho očakávaného stavebného zákona,“ podotkol Cenký.
Stále podľa neho veria, že ministerstvo si pre plnenie týchto úloh vyberie zdatných a skúsených lídrov, aby na konci volebného obdobia nebolo možné konštatovať neplnenie programového vyhlásenia vlády, ako to bolo pri predchádzajúcej vláde.