Na takmer päť rokov meškajúcej stavbe problematického úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová pri Ružomberku sú utlmené práce na niektorých objektoch.
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) to potvrdil s tým, že so zhotoviteľom stavby niekoľko mesiacov intenzívne komunikujú a hľadajú riešenie.
Doležal vidí svetlo na konci tunela
„To je pre mňa najpodstatnejšie. Aj včera (v stredu – pozn. red.) sme mali stretnutie, budeme mať aj v najbližších dňoch stretnutie,“ povedal vo štvrtok minister dopravy vo vysielaní na sociálnej sieti.
„Vidím už svetlo na konci tunela. Nie preto, že by už bol prerazený. Je to problém, na každej stavbe sú problémy, riešime ho,“ uviedol Doležal bez bližších podrobností.
Parkovať na chodníkoch sa bude dať do konca septembra, poslanci predĺžili prechodné obdobie pre dopravný kolaps na sídliskách
Tvrdí, že hľadajú správne riešenie, pričom so zhotoviteľom majú dohodu komunikovať minimálne až do momentu, kým problém nevyriešia.
Dôvodom spomalenia prác na stavbe ružomberského obchvatu môžu byť požiadavky zhotoviteľa na ďalšie zvýšenie zmluvnej ceny.
Jednou z možností je výpoveď zmluvy
Tá z pôvodnej sumy 227 mil. eur po uzavretí dodatkov k zmluve vzrástla priebežne takmer na 290 mil. eur a najnovšie na 307 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Vyplýva to z údajov v centrálnom registri zmlúv.
Minister dopravy koncom minulého roka pripustil ako jeden zo scenárov vypovedanie zmluvy so zhotoviteľom úseku diaľnice D1 na Liptove.
Počas prvých dvoch mesiacov tohto roka predala NDS viac ako trištvrte milióna diaľničných známok
„Je to strategické rozhodnutie, ktoré chceme urobiť na úrovni vlády, aby to bolo v záujme občanov. Scenárov je tam viac, toto je jeden z nich,“ povedal nedávno Doležal.
Zmluvným partnerom Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) a zhotoviteľom stavby úseku D1 Hubová – Ivachnová je česko-slovenské združenie stavebných spoločností OHL ŽS, a. s., a Váhostav – SK, a. s.
Obchvat mali dokončiť v roku 2017
Obchvat Ružomberka v dĺžke takmer 15 kilometrov mal byť pôvodne dokončený v roku 2017, neskôr sa hovorilo o termíne do konca roka 2023.
Pre zosuv pri západnom portáli tunela Čebrať museli stavbu preprojektovať, zmeniť trasu a predĺžiť tunel. To malo vplyv na predĺženie lehoty výstavby aj na zvýšenie zmluvnej ceny, medzitým sa výrazne zvýšili ceny stavebných materiálov.
Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 až 2020.