Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v rámci pripravovaného úseku diaľnice D1 Turany – Hubová aktuálne zabezpečuje vypracovanie dokumentácie pre následné posúdenie na vydanie rozhodnutia podľa vodného zákona, tzv. vodná EIA.
„Termín dodania tejto dokumentácie je druhý štvrťrok 2022 a potom bude predmetné rozhodnutie podkladom k žiadosti pre vydanie územného rozhodnutia stavby,“ informovala na sociálnej sieti NDS.
Posledný nevysúťažený úsek
Plánovaný úsek D1 Turany – Hubová v dĺžke 13,5 kilometra je posledný nevysúťažený a nerozostavaný na hlavnej domácej diaľnici medzi Bratislavou a Košicami. Súčasťou stavby budú dva tunely – Korbieľka (5 851 metrov) a Havran (2 898 metrov).
Najdôležitejšími cestnými projektami sú úseky D1 Turany - Hubová a D3 na Kysuciach, v pláne je i obnova ciest I. triedy
Predpokladané náklady na výstavbu úseku by mali dosiahnuť približne miliardu eur. Pôvodne sa uvažovalo s financovaním výstavby tohto úseku cez projekt verejno-súkromného partnerstva (PPP), podľa ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nom. Sme rodina) sa s najväčšou pravdepodobnosťou využijú prostriedky štátneho rozpočtu.
Doležal považuje výstavbu za kľúčovú
Pripravovaný diaľničný úsek Turany – Hubová patrí k najdôležitejším stavbám podľa aktualizovaného harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry, ktorý nedávno schválila vláda.
„Je to plán výstavby na najbližších desať rokov. Kľúčová je dostavba D1 Turany – Hubová a D3 na Kysuciach,“ priblížil Doležal.