Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypravila v nedeľu z bratislavskej hlavnej stanice špeciálny autovlak naprieč Slovenskom.
Bol najdlhší v jej histórii, na ôsmich dvojpodlažných vozňoch viezol do Košíc takmer 80 historických automobilov. Spolu s nimi v troch osobných vozňoch, vrátane jedného spoločenského, cestovalo 170 účastníkov a organizátorov motoristického podujatia veteránov 500 km slovenských zo 17 krajín.
ZSSK je oficiálnym dopravcom akcie
Vozidlá naložili vopred už v sobotu v areáli Múzea dopravy pri hlavnej stanici, mimoriadny vlak so vzácnym nákladom plánoval doraziť do metropoly slovenského východu v nedeľu popoludní po siedmich hodinách cesty.
Hokejový šampionát priťahuje oveľa viac ľudí do vlakov, päť zo siedmich špeciálov na zápasy Slovenska je vypredaných (video)
ZSSK je oficiálnym dopravcom motoristickej akcie zameranej aj na prezentáciu domáceho cestovného ruchu. „Železničná spoločnosť Slovensko opäť podporuje rýchlostné preteky s bohatou históriou,“ potvrdil generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa s tým, že tento rok sú na začiatku prepojené s najväčšou železničiarskou udalosťou roka, Rušňoparádou.
Historické vozidlá od pondelka do piatka prejdú z východu na západ Slovenska cez viaceré turisticky významné mestá a lokality.
Trasa rely prepojí Košice s Bratislavou
Aj preto túto akciu podporuje národná organizácia pre cestovný ruch Slovakia Travel, ale aj Ministerstvo dopravy SR, mestá a kraje, kde sa historické autá na svojej ceste zastavia. Tohtoročné legendárne preteky podporuje Medzinárodná federácia starých vozidiel (FIVA), združujúca majiteľov a nadšencov historických áut.
„Slovensko dostane na jeden týždeň príležitosť ukázať pretekárom zo 17 krajín sveta nielen zaujímavé národné a technické pamiatky, ale aj prírodné krásy našej krajiny. Trasa rely prepojí Košice s Bratislavou cez majestátne Tatry a rozprávkové Bojnice,“ priblížil hovorca ZSSK Dominik Drevický.
ZSSK v rámci pravidelnej osobnej dopravy zaraďuje k vybraným diaľkovým vlakom aj vozne na prepravu automobilov. Môžu ju využiť cestujúci nočnými rýchlikmi Zemplín medzi Bratislavou a Košicami aj Slovakia z Košíc a Popradu do Prahy a späť.
Autovozeň je opäť súčasťou aj sezónneho vlaku z Bratislavy do chorvátskeho Splitu, ktorý jazdí od začiatku mája do začiatku októbra. Na cestu k Jadranu pre výluku na rakúskych železniciach možno osobné autá či motocykle naložiť až vo Viedni.