Stavebné práce na úseku rýchlostnej cesty R2 Kriváň – Mýtna pokročili a dostávajú sa do finálnej fázy. Na mostných objektoch už položili prvé vrstvy liateho asfaltu, ktorý tvorí ochrannú vrstvu nosnej konštrukcie a izolácie mostov.
Odľahčenie tranzitnej dopravy
Ide o kľúčový technologický krok pred položením finálnej obrusnej vrstvy vozovky. Ako informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS), viac ako deväťkilometrový úsek R2 v Novohrade bude sprístupnený motoristom ešte v priebehu tohto roka.
Výrazne tým odľahčí tranzitnú dopravu na ceste I/16 a zlepší dopravnú situáciu v okolí Kriváňa a Mýtnej. Dominantou stavby je najdlhšia estakáda na Slovensku, ktorá bude merať 4 374 metrov.

NDS dokončila sanáciu banskobystrických mostov v predstihu, úsek je plne prejazdný
Je rozdelená na osem dilatačných celkov a buduje sa kombináciou troch technológií – výsuvná skruž, letmá betonáž a postupný výsun nosnej konštrukcie. Na stavbe pracuje aktuálne viac ako 400 pracovníkov.
Moderná štvorprúdovka
„V uplynulých týždňoch sa zrealizovali stavebné práce na príslušenstve mosta, aplikovali sa hydroizolačné vrstvy, prebiehala montáž ríms, osádzali sa zábradlia a zvodidlá,“ uviedli diaľničiari.

NDS s predstihom ukončila opravu mosta na križovatke D1 a R1 pri Trnave, motoristom je už plne k dispozícii
Úsek R2 Kriváň – Mýtna nadväzuje na úsek R2 Pstruša – Kriváň a plynule sa napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce. Nová štvorprúdová rýchlostná komunikácia vedie údolím Krivánskeho potoka, medzi pohoriami Slovenské rudohorie, Poľana a Javorie.
„Moderná štvorprúdovka už tento rok odľahčí okolité obce i cestu prvej triedy od tranzitnej dopravy,“ dodala NDS.