Zoznam súčastí lietadla Boeing 737 Max, ktoré možno firma bude musieť napraviť predtým, ako americký federálny regulačný úrad pre dopravu dovolí stroju opäť lietať, sa rozrástol o elektrické vedenie slúžiace pre riadenia lietadla.
Revízia kľúčových systémov
Problém elektrického vedenia sa objavil po tom, ako Federálny letecký úrad (FFA) požiadal firmu Boeing o revíziu kľúčových systémov stroja Max. Boeing zistil, že zväzky elektrického vedenia sú príliš blízko seba a prinajmenšom teoreticky existuje možnosť skratu, po ktorom by piloti mohli stratiť kontrolu nad lietadlom.
Generálny riaditeľ Boeingu Dennis Muilenburg odstupuje, vedenie prevezme David Calhoun
„Identifikovali sme tento problém zväzkov vedenia … a spolupracujeme s FFA na náležitej analýze,“ povedal hovorca Boeingu Gordon Johndroe. Výrobca lietadiel však uviedol, že je príliš skoro na to, aby sa vedelo, či budú potrebné nejaké zmeny konštrukcie.
Dohoda o odškodnení
V súvislosti s problémami Boeingu Max letecká spoločnosť American Airlines zároveň oznámila, že dosiahla dohodu o odškodnení za zrušenie tisícov letov.
Letecký prepravca nezverejnil výšku kompenzácie, ale konštatoval, že zamestnancom z toho vyčlení 30 mil. USD vo forme podielu na zisku. V októbri spoločnosť American Airlines odhadla, že uzemnenie strojov Max jej zisk pred zdanením za celý rok 2019 zníži o 540 mil. USD.
(1 EUR = 1,1147 USD)