Na horskom priechode Vernár treba aj počas tohto leta či letných prázdnin počítať s dopravnými obmedzeniami. Pre pokračujúce práce v rámci obnovy cesty prvej triedy I/66 je doprava v troch úsekoch vedená v polovičnom profile a riadená troma semaformi.
Stopka pre vozidlá s dĺžkou nad 10 metrov
Ako ďalej pre agentúru SITA uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Jana Lukáčová, v júli je naplánovaný začiatok rekonštrukcie vozovky v samotnej obci Vernár, kde pribudne ďalší semafor. Stále však platí, že doprava vozidiel s dĺžkou nad 10 metrov je v rekonštruovanom úseku úplne vylúčená.
S rekonštrukciou cesty v rámci projektu modernizácie cesty začali vlani v apríli, trvať má dva roky. Zahŕňa úsek v dĺžke 8,3 kilometra od hranice Prešovského kraja až za obec Vernár. Ide na ňu takmer 17,5 milióna eur s DPH. V úseku podľa hovorkyne SSC v súčasnosti pracujú na zosilnení vozovky výstužnou geomrežou a rozšírení cesty.
Ďalšie práce sa týkajú výmeny celej konštrukcie vozovky, pokračujú betonážne práce, rekonštrukcia priepustov či rekonštrukcia mosta vo Vernári.
Počíta sa tiež so zabezpečením skál
V júli a v auguste tohto roka čakajú úsek aj ďalšie práce. Do polovice júla plánuje SSC ukončiť oporné múry či most. Pokračovať sa bude podľa Lukáčovej aj v zosilnení vozovky a výmene celej konštrukcie.
Na pláne je aj začiatok realizácie kamenných matracov pred Vernárom v smere z Hranovnice. „Pri rekonštrukcii rámového priepustu v obci bude vybudovaná dočasná obchádzka a doprava bude presmerovaná na ňu,“ avizovala.
Vozovka v danom úseku už bola vplyvom dopravnej záťaže či klimatických podmienok opotrebovaná. Okrem jej výmeny je zámerom projektu úprava šírkových pomerov či vybudovanie spomínaného chodníka pre Vernár, nových priechodov a zastávky s osvetlením.
Počíta sa tiež so zabezpečením skál, aby nepadali na cestu, rovnako s informačným systémom. Slovenská správa ciest plánuje modernizáciu aj ďalšieho nadväzujúceho úseku cesty s dĺžkou takmer 8,3 kilometra. Ten sa nachádza prevažne v katastrálnom území obce Hranovnica.