Tender na vybudovanie nového elektronického mýtneho systému by mal pred uzatvorením zmluvy s dodávateľom preveriť Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO).
Podnet na kontrolu podal v stredu poslanec Národnej rady SR Ľubomír Vážny (Smer – SD), zdôvodnil to snahou odstrániť pochybnosti o priebehu verejného obstarávania.
Tri základné otázky
„Ten podnet spočíva v troch základných otázkach. Prvá otázka je stanovenie predpokladanej hodnoty zákazky,“ uviedol opozičný poslanec. Druhá oblasť sú podľa neho kritériá na vyhodnotenie ponúk.
Ministerstvo dopravy nesúhlasí s korekciami financovania dostavby D1 s tunelom Višňové, audit však odhalil nedostatky
„Tie kritériá boli stanovené tak, že jeden subjekt nesplní čiastočne alebo vôbec niektoré z kritérií a zvíťazí, ale zároveň pri vyhodnotení zvíťazí, lebo iná možnosť v tých súťažných podkladoch nie je. Zároveň je rozpor s podmienkou v opise predmetu zákazky, ktorá hovorí, že musí spĺňať všetky kritériá, inak bude z ponuky vylúčený,“ uviedol Vážny.
Diskriminačná požiadavka
Za diskriminačnú označil poslanec požadovanú technickú a odbornú spôsobilosť, že uchádzač musí preukázať spôsobilosť realizovať tender na Slovensku na výber mýta doloženú realizovaním takejto služby na elektronický výber mýta v minimálnej hodnote 11 miliónov eur.
Doležal dúfa, že všetkým ide o rovnaký cieľ a zrýchlenie prípravy stavieb ciest podporí aj opozícia
Vážny si myslí, že externý dodávateľ mýta nebude vybratý ani do druhého polroka 2023. Kritizoval, že zmluva Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., so spoločnosťou SkyToll, a. s., z roku 2009 o prevádzke mýta skončí 31. decembra 2022, ale nový dodávateľ nie je ešte vybratý a nie je známy ani dodatok k zmluve.