Most cez kanál pred obcou Veľké Raškovce je opäť prejazdný, rekonštrukcia stála takmer 240-tisíc eur

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Rekonštrukcia mostu, Veľké Ráškovce
Most pred obcou Veľké Raškovce zrekonštruujú, avizuje Košický samosprávny kraj. Foto: www.facebook.com
Video Player is loading.
Current Time 0:00
Duration -:-
Loaded: 0%
Stream Type LIVE
Remaining Time 0:00
 
1x
  • Chapters
  • descriptions off, selected
  • captions and subtitles off, selected
    Reklama
    Tento článok pre vás načítala AI.

    Most cez kanál pred obcou Veľké Raškovce (okres Michalovce) je opäť prejazdný. Od pondelka 18. novembra po ňom opäť bude môcť premávať v pôvodnom režime aj autobusová doprava. Ako uviedol Košický samosprávny kraj (KSK), cesta III/3739 medzi Veľkými a Malými Raškovcami bola pre rekonštrukciu predmetného mosta úplne uzavretá.

    Zlý stavebnícky stav mosta

    Nedostatočná šírka mosta neumožňovala zachovať dopravu ani v jednom jazdnom pruhu. Most pri Veľkých Raškovciach má temer 60 rokov a bol vo veľmi zlom stavebnotechnickom stave, nachádzal sa v šiestom zo siedmych stupňov. Košická župa financovala rekonštrukciu mosta ponad umelo vybudovaný Močiarny kanál zo svojho rozpočtu, išlo o temer 238-tisíc eur.

    „Vozovka na moste vykazovala priečne a pozdĺžne nerovnosti. Zábradlie bolo nevhodne ukončené s chýbajúcimi prvkami a bolo napadnuté koróziou. Horná časť ríms bola zvetralá. Na vtokovej aj výtokovej strane sa v koryte toku nachádzali náletové dreviny. Výstuž na nosníkoch bola odhalená a skorodovaná, nefunkčná bola aj hydroizolácia. Povrch betónových opôr a krídel mosta bol značne zvetralý a rozpadal sa,“ vymenúva problémy mosta KSK.

    Úprava cesty v jeho okolí

    Dopĺňa, že pod mostom chýbalo i opevnenie koryta toku a koryto znečisťoval komunálny odpad. Rekonštrukcia mala za cieľ zlepšiť stav mosta a priľahlej cesty, a tiež zvýšiť bezpečnosť premávky. Zhotoviteľ odstránil pôvodný most a nahradil ho novým rámovým mostom, čím zaistil bezpečné premostenie kanála.

    „Nosnú konštrukciu tvoria rámové prefabrikáty. Na vtoku a výtoku pribudli betónové čelá so železobetónovými rímsami, kde sú osadené zábradľové zvodidlá s napojením cestných zvodidiel pred a za mostom,“ uviedla košická župa.

    Dodala, že pribudli i obslužné schodiská, ktoré majú zabezpečiť lepší prístup pod most. K rekonštrukcii mosta patrila aj úprava cesty v jeho okolí. Úpravou prešli krajnice, obrusná vrstva vozovky bola obnovená, a tiež boli upravené svahy a obnovené vodorovné dopravné značenie. Osadené boli aj cestné zvodidlá.

    Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať