Ministerstvo dopravy a výstavby postupuje pri tvorbe stratégií a plánov na rozvoj cyklodopravy s úsilím maximálne využiť verejné zdroje, ktoré na Slovensko v najbližšom období prídu z Európskej únie a zdrojov štátneho rozpočtu.
Rezort dopravy zároveň nepovažuje nedávnu kritiku Cyklokoalície za korektnú, pretože po odbornej stránke s koalíciou úzko spolupracuje a jej zástupcovia sú na ministerstve kedykoľvek vítaní.
Plán obnovy počíta so 100 miliónmi eur na cyklodopravu, podľa Doležala sa vybuduje dvesto nových trás (video)
Informoval o tom agentúru SITA odbor komunikácie ministerstva dopravy v reakcii na kritiku Cyklokoalície, podľa ktorej ministerstvo nemá vlastnú víziu ani koncepciu rozvoja cyklodopravy ako moderného dopravného módu a navyše hrozí strata financií vyčlenených v Operačnom programe Slovensko na cyklodopravu.
Stratégia existuje od roku 2013
Ministerstvo dopravy a výstavby pripomína, že Národná stratégia rozvoja cyklistickej dopravy a cykloturistiky v Slovenskej republike (Cyklostratégia) existuje už od roku 2013. Odvtedy postupne zavádza rezort jednotlivé opatrenia na dosiahnutie cieľov Cyklostratégie, a to v úzkej spolupráci so samosprávami a zástupcami občianskeho sektora.
Aktivisti chcú spomaliť centrum Bratislavy, žiadajú zóny s maximálnou rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu
V súčasnosti Cyklostratégiu aktualizuje ministerstvo dopravy spolu s Cyklokoalíciou, preto nepovažuje kritiku zo strany organizácie za konštruktívnu.
Doležal podceňuje nepripravenosť
Prezident Cyklokoalície Dan Kollár v otvorenom liste adresovanom ministrovi dopravy Andrejovi Doležalovi vytkol, že rezort neuplatňuje rozhodovanie na základe dát a princípu hodnoty za peniaze.
Podľa neho podceňuje aj nepripravenosť verejnej správy na výzvy, na ktoré bude musieť reagovať v súvislosti s plánom obnovy, v ktorom je pre cyklodopravu vyčlenená suma 100 miliónov eur. Cyklokoalícia kritizovala ministerstvo, že v rámci plánu obnovy je cyklodoprava iba prílepkom k železničnej doprave.