Ministerstvo dopravy stále nepodpísalo zmluvu s Leo Expres, trasu Bratislava - Komárno má pritom zabezpečovať už od decembra

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Leo Express, vlak
Vlak spoločnosti Leo Express. Foto: ilustračné, www.facebook.com

Ministerstvo dopravy a výstavby SR zatiaľ nepodpísalo, resp. ak podpísalo, tak doteraz nezverejnilo zmluvy so spoločnosťou Leo Express o podmienkach prevádzky osobnej železničnej dopravy na regionálnej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.

Výber českého dopravcu cez priame zadanie oznámilo ešte v polovici augusta a minulý mesiac rezortný šéf opakovane informoval o plánovanom uzavretí kontraktu do konca októbra.

Zmluva na deväť rokov

„Očakávame podpis zmlúv do konca októbra,“ povedal naposledy 27. októbra vo vysielaní na sociálnej sieti minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) v súvislosti s pripravovanými zmluvami s Leo Express.

Ten v súťaži predložil najvýhodnejšiu ponuku z troch spoločností. Na trati medzi hlavým mestom a Žitným ostrovom bude premávať deväť rokov od 10. decembra 2023 do 9. decembra 2032.

„Je ešte viac vecí, ktoré potrebujeme dorokovať. Cieľ je uzatvoriť zmluvy do konca októbra,“ uviedol minister ešte začiatkom októbra s tým, že so spoločnosťou sú v predzmluvnom vzťahu.

V hre je aj ročný kontrakt

Minister tiež pripustil, že vlaky vybraného dopravcu budú na trase Bratislava – Komárno jazdiť už od 11. decembra tohto roka. A to dočasne spolu s vlakmi štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s., (ZSSK), ktorá v súčasnosti obsluhuje osobnú dopravu na tejto trase s rakúskym partnerom ÖBB.

Dôvodom má byť, že Leo Express bude mať vlakové súpravy k dispozícii až v polovici roku 2023. „Ešte stále rokujeme aj o ročnom kontrakte, že by začali už od tohto decembra,“ povedal Doležal k rokovaniu s Leo Express.

Kvalitatívne kritériá a podmienky

Vo výbere osobného železničného dopravcu na trati Bratislava – Komárno predložil Leo Express, s.r.o., Praha na deväť rokov výslednú ponuku v objeme 94,4 mil. eur a celkovú ponuku 111,8 mil. eur, vrátane poplatkov za prístup na železničnú infraštruktúru.

„Uchádzač predložil ponuku, ktorá splnila minimálne kvalitatívne kritériá a podmienky priameho zadania,“ vyplýva z informácií o výsledku vyhodnotenia ponúk na portáli ministerstva dopravy.

Rezort sa preto rozhodol uzavrieť zmluvu o dopravných službách vo verejnom záujme na uvedenej trati s Leo Express. Spoločnosť Yosaria Trains, a. s., Bratislava navrhla cenu 148,7 mil. eur, resp. 167,4 mil. eur a ZSSK 170,3 mil. eur, resp. 187,9 mil. eur. V priamom zadaní sa hodnotila cena ponuky bez poplatkov za prístup na železničnú infraštruktúru.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Andrej Doležal
Firmy a inštitúcie Leo ExpressMDV Ministerstvo dopravy a výstavby SR