Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (Sme rodina) chce predložiť na vládu zoznam investičných priorít v dopravnej infraštruktúre. Mal by byť podľa neho záväzný aspoň štyri či päť rokov a menil by sa iba v prípade výnimočných udalostí.
Ako informoval v stredu na začiatku prvého dňa tradičnej cestnej konferencie v Bratislave, zoznam investičných priorít vznikne na základe viacerých kritérií. „Cesty na Slovensku sa pod mojím vedením nebudú budovať podľa politickej príslušnosti, ale budú sa budovať podľa jasných a odborných kritérií,“ ubezpečil Doležal.
Kritériá poradia
Logickým prvým kritériom je podľa ministra dopravná intenzita, ale toto kritérium bude zahŕňať aj pripravenosť jednotlivých stavieb. „Ďalším kritériom je istá spoločenská hodnota alebo hodnota stavby, ktorú prinesie spoločnosti. A v neposlednom rade aj financovanie a zdroje financovania. Preto sa do výstavby môžu dostať aj úseky, ktoré sa nejavia ako prioritné z hľadiska dopravnej infraštruktúry,“ uviedol Doležal.
Ako doplnil, v prípade, že na projekt bude potrebné vyčerpať eurofondy, tak sa dostane v prioritách vyššie. Priznal však, že nie všetko je hodnota za peniaze, resp. merateľné.
Dvojdňová konferencia
Dvojdňovú konferenciu organizuje Slovenská cestná spoločnosť, ktorá si tento rok pripomína 30 rokov od svojho vzniku. Obsahom odborného podujatia sú aktuálna situácia v cestnom hospodárstve, ako aj o ďalšie plány rozvoja a výstavby cestnej infraštruktúry na Slovensku.
Konferencia je zameraná aj na plán a výzvy v cestnom hospodárstve, využívanie eurofondov v cestnej doprave, prevádzku, údržbu a opravu diaľnic a rýchlostných ciest, skúsenosti zhotoviteľov z výstavby prebiehajúcich diaľničných stavieb a dopravu v urbanizovanom prostredí.
Slovenská cestná spoločnosť je odborné stavovské občianske združenie fyzických a právnických osôb, ktoré pôsobia v oblasti cestného hospodárstva a staviteľstva na Slovensku.