Letenkový startup Kiwi.com rozširuje svoju pôsobnosť aj na Slovensku

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Kiwi_logo.jpg
Zdroj: Kiwi.com
V Bratislave plánuje v lete otvoriť strategickú pobočku. Bude vyvíjať nový produkt na cestovateľské ponuky.

Český letenkový startup Kiwi.com so sídlom v Brne rozširuje svoju pôsobnosť aj na Slovensku. V Bratislave plánuje v lete otvoriť strategickú pobočku, kde bude vyvíjať nový produkt na cestovateľské ponuky. Vytvorí nové pracovné miesta najmä pre dátových analytikov.

Ako spoločnosť informovala, bratislavská kancelária bude po Brne, Prahe a Barcelone jej štvrtou oficiálnou pobočkou.

„Kanceláriu v Bratislave otvárame zo strategických dôvodov. Jedným je, samozrejme, blízkosť k Brnu. Druhým sú schopní dátoví analytici, ktorí na Slovensku historicky fungujú vďaka množstvu tunajších startupov,“ povedal technický riaditeľ a spoluzakladateľ Kiwi.com Jozef Képesi. Práve on bude bratislavskú pobočku viesť a už teraz pripravuje nový tím.

Pripravujú nový projekt

Kiwi.com plánuje vyvinúť nový produkt, ktorý prepojí cestovateľov s najlepšími dovolenkovými ponukami za zlomok ceny. „Ide o taký česko-slovenský projekt. V Prahe preň vyvíjame front-end, v Bratislave bude back-end a dáta,“ priblížil Képesi.

Kiwi_obrazovka.jpg
Zdroj: Kiwi.com

Spolupráci s ďalšími partnermi sa nebráni ani na Slovensku, vrátane univerzít a ich absolventov, s ktorými majú dobré skúsenosti v Českej republike.

„Dlhodobo sa nám osvedčila spolupráca s ČVUT a jej študentmi a absolventmi. Radi nadviažeme podobné partnerstvo aj s univerzitami na Slovensku,“ uviedol Képesi.

Kiwi.com ponúka nielen stáže a študentské projekty, ale aj klasické pracovné miesta.

Kiwi.com

Jeden z historicky najúspešnejších českých startupov, v minulosti známy ako SkyPicker, založil pred siedmimi rokmi pre nespokojnosť s ponukou leteniek vtedy len 24-ročný Oliver Dlouhý s Jozefom Képesim.

Funguje na princípe prepojovania leteniek spoločností, ktoré štandardne nespolupracujú. Sofistikovaný algoritmus prepojuje lety vyše 750 dopravcov z celého sveta. Z pôvodného garážového startupu je v súčasnosti spoločnosť s vyše 2 600 ľuďmi.

Z dielne Kiwi.com pochádza aj vlani uvedený NOMAD, ktorý je schopný cestovateľovi naplánovať trasu vybraných destinácií tak, že ich zoradí chronologicky podľa najväčšej cenovej efektivity. Partnerom B2B zase umožňuje využiť celý obsah portálu cez platformu TEQUILA. Pôvodne letenkový startup sa presunul do role sprostredkovateľa globálnej multimodálnej prepravy.

„Mimo letenky sme do nášho algoritmu integrovali aj cestnú a železničnú dopravu – autobusy, vlaky a v budúcnosti, napríklad, aj taxíky. Spolupracujeme s niekoľkými letiskami a spoločne s nimi cestujúcim zjednodušujeme cestu, aby prebiehala bez opakovaných check-inov a kontrol, čo sa týka pasažierov, ktorí prestupujú z jedného letu na iný,“ dodal Képesi.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať