Eurokomisia informovala o schválení finančných prostriedkov na diaľnicu v Liptove v pondelok s tým, že projekt predstavuje druhú fázu investičnej výstavby v programovom období 2014 – 2020, pričom prvá fáza bola ukončená v programovom období 2007 – 2013.
Vízia modernej infraštruktúry
„Celá investícia je súčasťou technického riešenia predĺženia diaľnice D1 z Hubovej, kde je projektovaná križovatka Hubová, cez tunel Čebrať až po úsek D1 Ivachnová – Hybe v prevádzke. Diaľnica D1 nahradí a doplní súčasnú cestu I. triedy I/18,“ uviedla Európska komisia.
Dočkajú sa Slováci diaľnice, ktorá prepojí Košice s Bratislavou? Výsledky ukáže až štúdia realizovateľnosti
Projekt podľa nej výrazne prispieva k napĺňaniu vízie „modernej, kvalitnej, bezpečnej a efektívne fungujúcej dopravnej infraštruktúry“ najmä v koridoroch Transeurópskej dopravnej siete (TEN-T). Vízia je definovaná v Strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2030.
Úsek mali dokončiť v roku 2017
Podľa odhadov by mal byť meškajúci liptovský úsek D1 dokončený v roku 2025. S jeho výstavbou začali už v roku 2013, pričom dokončiť ho mali podľa plánov v roku 2017.
Na zjazde z diaľnice D1 stojí takmer 500 kamiónov, polícia ich priebežne púšťa k hraničným priechodom s Ukrajinou
Zosuvy v teréne po začatí stavebných prác spôsobili ich prerušenie, ako aj preprojektovanie trasy úseku s predĺžením tunela. To malo vplyv na značné predĺženie lehoty výstavby a výrazné zvýšenie stavebných nákladov.