Dopravná situácia v hlavnom meste Bratislave by sa mala čoskoro zlepšiť, tvrdí magistrát.
„Bratislava v poslednom období pôsobí, akoby bola kompletne rozkopaná. Dôvodom je množstvo lokálnych opráv ciest a chodníkov, ktoré vykonávajú popri veľkých projektoch ako rekonštrukcia Dúbravsko-Karloveskej radiály, bulváru Mlynské nivy, rýchlostnej cesty D4/R7 alebo rekonštrukcia električkovej trate pri Americkom námestí,“ uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo na sociálnej sieti a dodal, že situácia by sa mala postupne zlepšovať spustením električkovej trate do Dúbravky, postupným otváraním zjazdov z Prístavného mosta či otvorením bulváru Mlynské nivy.
Čaká sa na povolenie na predčasné užívanie
„Dňa 26. októbra spustíme prevádzku električky po novozrekonštruovanej trati v Karlovej Vsi a Dúbravke v celej jej dĺžke,“ uviedol primátor.
„Posledná a zároveň najkomplikovanejšia etapa rekonštrukcie Dúbravsko-Karloveskej radiály, od tunela po Molecovu, je v záverečnom procese povoľovania. BSK dostal od hlavného mesta žiadosť o predčasné užívanie stavby,“ uviedla hovorkyňa Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Lucia Forman a dodala, že po doručení všetkých podkladov a vykonaní skúšok vydá župa povolenie na predčasné užívanie čo najskôr.
Električková trať do Petržalky bude vybudovaná v termíne, sľubuje magistrát
„BSK ako špeciálny stavebný úrad pre mestské dráhy na základe žiadosti hlavného mesta spúšťa konanie na predčasné užívanie,“ uviedla hovorkyňa a dodala, že všetkým účastníkom konania, ktorých je niekoľko desiatok, musí byť doručené oznámenie o začiatku tohto procesu.
Nasledovať bude ústne pojednávanie so všetkými dotknutými stranami a po doručení potrebných dokladov vydané povolenie na predčasné užívanie. „Ide o zložitý administratívny proces a robíme všetko pre to, aby sme povolenie mohli vydať čo najskôr,“ doplnil predseda BSK Juraj Droba.
Trať bude mať zelený povrch
Minulý týždeň sa dobetónoval posledný úsek jazdnej dráhy električky. „Prebiehajú posledné práce na dokončovaní zastávok MHD, začali sme s pokládkou rozchodníka od tunela smerom do Karlovej Vsi, osadili sme nové stožiare trakčného vedenia, pracujeme na chodníkoch a začínajú sa práce na obrubníkoch či vrstvách vozovky, aby sa mohla premávka v smere do centra obnoviť v obidvoch pruhoch,“ uviedol primátor Bratislavy Matúš Vallo.
Aktualizované: Bratislava chce ľudí "presadnúť" z áut do MHD, pripravuje niekoľko záchytných parkovísk
Ostáva už iba niekoľko týždňov a rekonštrukcia, ktorá niekoľko mesiacov znepríjemňovala život vodičom aj cestujúcim, bude dokončená a doprava v meste sa stane rýchlejšou, pohodlnejšou a modernejšou, dodal primátor.
Realizáciu poslednej etapy Dúbravsko-Karloveskej radiály spustilo hlavné mesto začiatkom mája. „Po jej dokončení sa môžu cestujúci tešiť okrem kompletnej výmeny koľají a trakčného vedenia na nové bezbariérové zástavky, moderný mobiliár či elektronické informačné tabule. Zásadnú zmenu predstavuje aj vybudovanie dvoch prestupných uzlov – Molecova a Damborského. Novinkou je aj zelený povrch trate,“ uvádza mesto.
Dokončujú aj bulvár Mlynské nivy
Modernizácia Dúbravsko-Karloveskej radiály v celkovej hodnote 65,1 milióna eur s DPH je financovaná zo zdrojov EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
„Začiatkom novembra očakávame otvorenie bulváru Mlynské nivy, ku ktorému už teraz prebieha kolaudačné konanie,“ uviedol Vallo a dodal, že v decembri bude ukončená aj rekonštrukcia trate pri Americkom námestí, po ktorej začnú premávať električky.
„Konzorcium D4/R7 bude zároveň postupne otvárať ďalšie zjazdy z kruhového objazdu pod Prístavným mostom, aj keď v tomto prípade nás ešte čakajú aj uzávery niektorých iných zjazdov, na ktorých rekonštrukčné práce ešte neprebehli,“ uzavrel Vallo.