Najväčšiu obnovu vlakov, prípravu investičného železničného harmonogramu, či veľkoplošné opravy ciest prvej triedy a najväčšiu reformu Slovenskej pošty v jej histórii vyzdvihol minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) pri špeciálnom bilancovaní roka 2021.
„Bol to náročný rok aj vplyvom korony. Museli sme počas roka robiť veľa opatrení, ale napriek tomu si myslím, že sa nám podarilo aj veľa dobrých vecí,“ povedal minister v piatok v silvestrovsky ladenom videu na sociálnej sieti.
Poštu chcú viac priblížiť ľuďom
Cieľom zmien na železniciach je podľa šéfa rezortu dopravy zlepšovanie služieb. „Som presvedčený, že kvalita služieb išla hore aj na železnici,“ uviedol Doležal. Napriek problémom na diaľnici D1, napríklad pre chýbajúce prepojenie na dokončenú časť obchvatu Bratislavy na diaľnici D4, či v súvislosti s dostavbou tunela Višňové, minister si myslí, že vodiči pocítia obnovu takmer tristo kilometrov na cestách prvej triedy v tomto roku.
Vypovedanie zmluvy so zhotoviteľom D1 Hubová-Ivachnová je jedným zo scenárov, potvrdil minister Doležal
„Aj keď sa v prípade ciest určite nepodarilo všetko a máme ešte veľkú cestu pred sebou,“ priznal minister. Zámerom najväčšej reformy Slovenskej pošty je podľa Doležala priblížiť ju ľuďom a skvalitniť služby, aby ich mohli využívať aj bez toho, aby na poštu išli.
Súčasťou zmien v štátnej poštovej spoločnosti, ktoré minister teraz nespomenul, bolo aj hromadné prepúšťanie či zatváranie malých poštových pobočiek, ale aj plánované zvýšenie cien poštových služieb v novom roku. Minister ocenil aj komunikáciu s verejnosťou, médiami a rôznymi inštitúciami. „Som presvedčený, že vzťahy sú veľmi korektné,“ poznamenal Doležal.
Meškajúce vlaky či nekvalitné vozovky
Vyjadrenia ministra k rôznym témam vo videu, kde ho sprevádzal rezortný hovorca Ivan Rudolf, priebežne dopĺňali prestrihy do reálneho života. Poukázali napríklad aj na meškanie vlakov, nekvalitný stav vozoviek na cestách, či na problémy v doručovaní pošty, ale aj na polemiku ministra s Útvarom hodnoty za peniaze pre financovanie dopravných projektov.
„Keď sa inštitúcie budú správať k sebe lepšie, tak to aj Slovensko posunie dopredu,“ dodal Doležal s tým, že sa netreba brať tak vážne.