Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) je rád, že Bratislava a Košice už majú priame diaľničné prepojenie, aj keď zatiaľ cez územie Maďarska.
„Z pohľadu slovenských občanov každý kilometer diaľnice, železnice, ktorý podporí mobilitu, je dobrý. My na ministerstve dopravy a v NDS sa sústredíme, aby sme akcelerovali výstavbu našej diaľnice do Košíc,“ povedal Doležal v stredu po rokovaní vlády.
To, že najväčšie slovenské mestá majú diaľničné prepojenie cez Maďarsko a nie cez Slovensko považuje za blamáž a hanbu.
Významný obchvat Prešova
Minister dopravy pripomenul, že vo štvrtok otvárajú významný obchvat Prešova na diaľnici D1 a že na hlavnej slovenskej diaľnici sú vo výstavbe dva úseky Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové a Hubová – Ivachnová, ktoré by mali byť dokončené do konca roka 2023.
Košice a Bratislavu spojila diaľnica, dokončili nový 57-kilometrový úsek na M30 (video)
Posledný ešte nevysúťažený a nerozostavaný úsek na D1 medzi Žilinou a Ružomberkom zostáva Turany – Hubová. Doležal sa vyjadril aj k príprave nového mýtneho systému, ktorý by chcel štát spustiť vo vlastnej réžii od roku 2023.
Dve kľúčové obstarávania
Zmluva Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) so spoločnosťou SkyToll o prevádzke súčasného mýtneho systému uplynie koncom roka 2022. Zmluvu so SkyToll minister dopravy nechce predĺžiť, ak by sa dovtedy nepodarilo nový mýtny systém spustiť.
Doležal má obavy, že pri novom obchvate Prešova na D1 nebudú môcť využiť eurofondy
„V tejto chvíli prebiehajú dve kľúčové obstarávania, jedno na samotný mýtny systém a druhé sa týka palubných jednotiek a zákazníckych služieb. Obe tieto verejné obstarávania momentálne prebiehajú a ja sa k nim nemôžem vyjadrovať, sú námietky na Úrade pre verejné obstarávanie,“ povedal Doležal.