Diaľničiari začali s opravami komunikácií okolo privádzača na budúcu diaľnicu D3 pri Kysuckom Novom Meste

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Privádzač D3, Kysucké Nové Mesto
Foto: FB, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Opravy komunikácií, využívaných počas výstavby privádzača k budúcemu úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, odštartovali v noci. Pokračovať budú aj v najbližších týždňoch, práce sú nastavené tak, aby sa dotkli dopravy len v nevyhnutnej miere.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v piatok informovala, že preto budú prebiehať najmä v nočných a skorých ranných hodinách aj cez víkendy.

Predfinálna fáza

Výstavba privádzača k D3 tak podľa diaľničiarov vstúpila do predfinálnej etapy. „Začalo frézovanie, teda odstránenie povrchu vozovky cesty I/11 v úseku od Skalky po Radolskú križovatku v jazdnom páse na Žilinu,“ uviedol hovorca NDS Tomáš Ferenčák.

V piatok v noci pracovníci odstránia starý asfalt v druhom jazdnom páse, v smere na Čadcu. „Od skorých ranných hodín počas tejto soboty a nedele sa na danom úseku položí nový koberec,“ priblížil.

Práce budú pokračovať budúcu sobotu 15. júna po 4:00, kedy položia nový asfalt na samotnej Radolskej križovatke a ceste III. triedy vrátane napojovacích vetiev.

Stavba privádzača mešká

„Posledné opravné práce prebehnú v nedeľu 16. júna. Položí sa nový asfalt pri lokalite Skalka, tieto práce však možno zrealizovať bez zásadných dopravných obmedzení,“ poznamenal Tomáš Ferenčák.

Zopakoval, že pre NDS je kysucká D3, vrátane dokončenia privádzača Kysucké Nové Mesto, jednou z najvyšších priorít. Dobudovanie D3 neznamená len splnenie medzinárodných záväzkov, je najmä dlho očakávanou pomocou regiónu, ktorý trpí chronickými dopravnými problémami.

Stavba privádzača k D3 mešká, pôvodne mala byť dokončená koncom minulého roka. Zhotoviteľom stavby je spoločnosť Metrostav DS.

Cena prác vzrástla

Pôvodná zmluvná cena prác takmer 13,7 milióna eur podľa údajov v Centrálnom registri zmlúv po úpravách vzrástla zatiaľ na viac ako 16 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Ak sa už nič nepredvídané nestane, privádzač by mal byť dokončený v tomto roku.

NDS koncom mája vyhlásila verejné obstarávanie na výstavbu prvého z troch chýbajúcich úsekov D3, a to na druhý profil úseku Oščadnica – Čadca, Bukov v dĺžke 5,3 kilometra, vrátane druhej rúry tunela Horelica. Ide o štvorkilometrový úsek spolu s nadväzujúcim úsekom diaľnice v dĺžke 1,3 kilometra, vrátane strediska správy a údržby diaľnic a odpočívadla Oščadnica.

V prevádzke je päť úsekov

V dohľadnom čase plánujú diaľničiari vyhlásiť tendre aj na ďalšie dva úseky D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (vyše 11 kilometrov) a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (takmer 11 kilometrov).

V súčasnosti je v prevádzke päť úsekov D3 v dĺžke 34 kilometrov, z toho dva v polovičnom profile v dĺžke 17 kilometrov.

Ide o úseky Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov (takmer 7 kilometrov), Žilina, Strážov – Žilina, Brodno s tunelom Považský Chlmec (4,3 kilometra), Oščadnica – Čadca, Bukov s tunelom Horelica (skoro 5 kilometrov) v polovičnom profile, Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 kilometra) a Svrčinovec – Skalité s tunelmi Svrčinovec, Poľana (12,3 kilometra) v polovičnom profile.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Viac k osobe Tomáš Ferenčák
Firmy a inštitúcie Metrostav DSNDS Národná diaľničná spoločnosť