Opravy komunikácií, využívaných počas výstavby privádzača k budúcemu úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, odštartovali v noci. Pokračovať budú aj v najbližších týždňoch, práce sú nastavené tak, aby sa dotkli dopravy len v nevyhnutnej miere.
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v piatok informovala, že preto budú prebiehať najmä v nočných a skorých ranných hodinách aj cez víkendy.
Predfinálna fáza
Výstavba privádzača k D3 tak podľa diaľničiarov vstúpila do predfinálnej etapy. „Začalo frézovanie, teda odstránenie povrchu vozovky cesty I/11 v úseku od Skalky po Radolskú križovatku v jazdnom páse na Žilinu,“ uviedol hovorca NDS Tomáš Ferenčák.
Práce na diaľničnom privádzači D3 Kysucké Nové Mesto finišujú, dopravy sa dotknú v minimálnej miere
V piatok v noci pracovníci odstránia starý asfalt v druhom jazdnom páse, v smere na Čadcu. „Od skorých ranných hodín počas tejto soboty a nedele sa na danom úseku položí nový koberec,“ priblížil.
Práce budú pokračovať budúcu sobotu 15. júna po 4:00, kedy položia nový asfalt na samotnej Radolskej križovatke a ceste III. triedy vrátane napojovacích vetiev.
Stavba privádzača mešká
„Posledné opravné práce prebehnú v nedeľu 16. júna. Položí sa nový asfalt pri lokalite Skalka, tieto práce však možno zrealizovať bez zásadných dopravných obmedzení,“ poznamenal Tomáš Ferenčák.
Kysuce sú opäť bližšie k dobudovaniu diaľnice D3, NDS začína obstarávať výstavbu prvého z troch zvyšných úsekov (video)
Zopakoval, že pre NDS je kysucká D3, vrátane dokončenia privádzača Kysucké Nové Mesto, jednou z najvyšších priorít. Dobudovanie D3 neznamená len splnenie medzinárodných záväzkov, je najmä dlho očakávanou pomocou regiónu, ktorý trpí chronickými dopravnými problémami.
Stavba privádzača k D3 mešká, pôvodne mala byť dokončená koncom minulého roka. Zhotoviteľom stavby je spoločnosť Metrostav DS.
Cena prác vzrástla
Pôvodná zmluvná cena prác takmer 13,7 milióna eur podľa údajov v Centrálnom registri zmlúv po úpravách vzrástla zatiaľ na viac ako 16 miliónov eur bez dane z pridanej hodnoty. Ak sa už nič nepredvídané nestane, privádzač by mal byť dokončený v tomto roku.
NDS koncom mája vyhlásila verejné obstarávanie na výstavbu prvého z troch chýbajúcich úsekov D3, a to na druhý profil úseku Oščadnica – Čadca, Bukov v dĺžke 5,3 kilometra, vrátane druhej rúry tunela Horelica. Ide o štvorkilometrový úsek spolu s nadväzujúcim úsekom diaľnice v dĺžke 1,3 kilometra, vrátane strediska správy a údržby diaľnic a odpočívadla Oščadnica.
V prevádzke je päť úsekov
V dohľadnom čase plánujú diaľničiari vyhlásiť tendre aj na ďalšie dva úseky D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (vyše 11 kilometrov) a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (takmer 11 kilometrov).
V súčasnosti je v prevádzke päť úsekov D3 v dĺžke 34 kilometrov, z toho dva v polovičnom profile v dĺžke 17 kilometrov.
Ide o úseky Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov (takmer 7 kilometrov), Žilina, Strážov – Žilina, Brodno s tunelom Považský Chlmec (4,3 kilometra), Oščadnica – Čadca, Bukov s tunelom Horelica (skoro 5 kilometrov) v polovičnom profile, Čadca, Bukov – Svrčinovec (5,7 kilometra) a Svrčinovec – Skalité s tunelmi Svrčinovec, Poľana (12,3 kilometra) v polovičnom profile.