Strana Most-Híd sa s týmito závermi nestotožňuje, keďže výstavba dopravnej infraštruktúry, vrátane úsekov R2, patrí k prioritám programového vyhlásenia vlády a ten je pre ňu záväzným dokumentom.
BRATISLAVA 13. júla (SITA) – Útvar hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR označil pokračovanie výstavby rýchlostnej cesty R2 od Kriváňa smerom na Lučenec, Rimavskú Sobotu, Rožňavu a Košice za nerentabilné. Strana Most-Híd sa s týmito závermi nestotožňuje, keďže výstavba dopravnej infraštruktúry, vrátane úsekov R2, patrí k prioritám programového vyhlásenia vlády a to je pre ňu záväzným dokumentom.
Pokračovanie výstavby nových úsekov diaľnic a rýchlostných ciest viazne na nedostatku finančných prostriedkov, ktoré má k dispozícii Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Peniaze zo zdrojov Európskej únie v novom programovom období 2014 – 2020 sú už vyčlenené na viaceré rozostavané úseky a na nové úseky tieto zdroje nie sú rezervované.
Útvar hodnoty za peniaze s ministerstvom dopravy hľadajú lacnejšie riešenie
„Na finálnom návrhu projektu sa stále pracuje a je dobré, že sa vylepšuje. Spolu s ministerstvom dopravy hľadáme riešenie, ktoré môže byť postavené skôr a lacnejšie ako pôvodný návrh rýchlostnej cesty v plnom profile,“ informoval ÚHP na sociálnej sieti Facebook.
Riešením môže byť napríklad rýchlostná cesta v polovičnom profile alebo modernizácia cesty I. triedy s vybudovaním obchvatov miest a obcí. „Vytvorí sa tak priestor na financovanie ďalších priorít, ktoré región potrebuje. K dopracovanému návrhu sa vyjadríme, keď bude pripravený,“ dodal ÚHP.
Vláda sa zaviazala pokračovať aj vo výstavbe južného ťahu R2
„Most-Híd považuje dobudovanie dopravnej infraštruktúry štátu za absolútnu prioritu. To sme ponúkali občanom vo voľbách v našom programe Občianska vízia,“ povedal predseda Mostu-Híd Béla Bugár. Z programového vyhlásenia vlády vyplýva, že bude pokračovať aj vo výstavbe južného ťahu R2 medzi Zvolenom a Košicami.
Výstavba infraštruktúry je podľa šéfa Mostu-Híd nevyhnutnou podmienkou pri pomoci menej rozvinutým regiónom. „Dnes sa ukazuje, že väčšina investorov chce na Slovensku podnikať na západe krajiny, ktorý na jednej strane má dobre vybudovanú infraštruktúru, no na strane druhej nedostatok ľudí,“ uviedol Bugár.
Príprava viacerých úsekov R2 medzi Zvolenom a Košicami pokročila
Potom sú tu regióny s viac ako dvadsaťpercentnou nezamestnanosťou a veľmi slabou rozvinutou infraštruktúrou, čo je podľa neho potrebné čo najrýchlejšie zmeniť. „Navyše takéto prípadne rozhodnutia o zastavení výstavby R2 by boli len ďalšou vodou na mlyn pre extrémistov,“ upozornil Bugár.
Minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most-Híd) tvrdí, že niektoré úseky R2 medzi Zvolenom a Košicami sú v pokročilej fáze prípravy a pri zabezpečení financovania by sa v krátkom čase mohli vyhlásiť verejné obstarávania na zhotoviteľa stavby.
Treba sa zamerať na menej rozvinuté regióny
„Považujem za veľmi dôležité, aby vláda našla peniaze na pokračovanie prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Uvedomujem si, že treba jednoznačne určiť priority, ale za najdôležitejšie považujem, aby platili aj pre ďalšie vlády. Len tak sa nám podarí vybudovať kvalitné infraštruktúrne prepojenie medzi západom a východom, ako aj severom a juhom krajiny,“ povedal Érsek.
Snahou ministra dopravy a výstavby spolu s ďalšími koaličnými stranami bude hľadať spôsob ako zabezpečiť financovanie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. „Musíme sa zamerať na menej rozvinuté regióny. Tam tiež žijú ľudia a ak nechceme, aby sa z týchto miest a obcí stali vymreté miesta, tak musíme rýchlo konať,“ uzavrel Érsek.