V železničnej osobnej doprave platí od nedele (12. júna) pravidelná druhá aktualizácia tohtoročného cestovného poriadku.
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) z tohto dôvodu zaviedla alebo ešte zavedie viaceré zmeny v diaľkovej vnútroštátnej, regionálnej a prímestskej vlakovej doprave.
Rekonštrukcia železničného uzla Žilina
Národný vlakový dopravca pre zefektívnenie železničnej dopravy oznámil víkendové, resp. sezónne obmedzenia ôsmich regionálnych rýchlikov.
Ide o vybrané vlaky medzi Bratislavou a Žilinou, na trati Nové Zámky – Bratislava, Košice – Zvolen – Košice, Zvolen – Vrútky, Vrútky – Banská Bystrica a Zvolen – Banská Bystrica. Informoval o tom riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Na vlakovú dopravu chýbajú viac ako dve desiatky miliónov eur, podľa šéfa ZSSK ide o reálny problém
Pre pokračujúcu rekonštrukciu železničného uzla Žilina a s tým súvisiace kapacitné obmedzenia v diaľkovej doprave sa mení vedenie priamych vlakov R 34x Zvolen/Banská Bystrica – Ostrava-Svinov.
Priame vlaky R 34x sú v úseku Zvolen/Banská Bystrica – Vrútky zrušené a nahradené vlakmi R 9xx, v úseku Vrútky – Žilina sú zrušené (okrem vlakov R 342 a R 345) a cestujúci môžu využiť vlaky R 6xx.
Rušenie spojov už nehrozí
Z dôvodu zjednotenia radenia vlakov R 6xx sú od 12. júna radené dva vozne 1. triedy vo všetkých vlakoch R 6xx (okrem 614/615).
„Vozne 1. triedy budú naďalej povinne miestenkové. Vo vlakoch R 600, 602, 604, 606, 607, 609, 611 a 613 bude aj naďalej radený vozeň s prémiovým kupé 1plus. Vlaky RR 910 – 923 linky Zvolen os. st. – Košice a vlaky R 940 – 957 linky Zvolen os. st. – Vrútky budú radené len z vozňov 2. triedy,“ informoval Kováč.
Rušenia vlakov sa Slováci nemusia obávať. Ministerstvá sa dohodli, kto vykryje tých chýbajúcich 24 miliónov eur
Pôvodne avizované rušenie vlakov v druhom polroku železničiari napokon nemusia uskutočniť. Ministerstvá financií a rezort dopravy sa v piatok definitívne dohodli na dofinancovaní vlakovej dopravy a odvrátili tak hrozbu zrušenia približne tretiny spojov a s tým súvisiaceho prepúšťania stoviek zamestnancov ZSSK.
Chýbajúcu sumu 24 miliónov eur do plánovaného objemu dopravných výkonov železničnej dopravy vo verejnom záujme 354 miliónov eur v tomto roku má nakoniec zabezpečiť rezort dopravy z vlastných zdrojov na úkor iných výdavkov. Rokovania o kompenzácii výpadku tržieb národného dopravcu ešte budú pokračovať.