Bývalý bratislavský primátor Ivo Nesrovnal kritizuje novú parkovaciu politiku, ktorú jednomyseľne schválili poslanci bratislavského zastupiteľstva vo štvrtok 27. júna na svojom poslednom zasadnutí pred letnými prázdninami.
Nesrovnal predovšetkým kritizuje fakt, že všeobecné záväzné nariadenie o parkovaní (VZN) už bolo predtým vypracované. „VZN o parkovaní platí od decembra 2017. Bolo starostlivo pripravené odborníkmi v spolupráci s mestskými časťami. Stačí ho len spustiť,“ uviedol pre agentúru SITA Ivo Nesrovnal.
Podľa Nesrovnala si Bratislavčania zaslúžia odbornejšiu argumentáciu na zahodenie tak veľkej práce, akou bola príprava a schválenie VZN o parkovaní v decembri 2016. „Prax automatickej negácie práce predchodcov oprávnene kritizoval Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI), ktorého predstaviteľ Ctibor Košťál teraz riadi magistrát,“ uvádza Nesrovnal.
Neférové riešenie voči Bratislavčanom
Nová parkovacia politika dáva mestským častiam právo rozhodnúť, kde vytvoria rezidentské zóny. Bývalý primátor to považuje za neférové riešenie voči Bratislavčanom.
Aktualizované: Bratislavskí poslanci schválili Vallovu parkovaciu politiku, stanovuje aj poplatky za autá
„Mesto musí s každou mestskou časťou uzatvoriť separátnu zmluvu, čím sú obyvatelia Bratislavy vydaní napospas vrtochom mestských častí. A tie si za spoluprácu určite niečo vypýtajú, spravidla financie a majetok hlavného mesta. Mesto bude rukojemníkom mestských častí,“ dodal Nesrovnal.
Nové pravidlá začnú platiť 1. januára 2021
Súčasný primátor Bratislavy Matúš Vallo oceňuje, že po mnohých neúspešných pokusoch o reguláciu parkovania mesto konečne prijalo a schválilo VZN o parkovacej politike. „Je to pre nás obrovský záväzok, aby sme v zostávajúcom čase do spustenia parkovacej politiky urobili maximum pre to, aby sa s naším návrhom aj dnes kritická časť verejnosti stotožnila,“ povedal Vallo.
Nová pravidlá parkovania v Bratislave začnú platiť od 1. januára 2021. Dovtedy chce mesto budovať parkovacie miesta v rezidentských zónach, záchytné parkoviská a zlepšiť mestskú hromadnú dopravu.
„Za tak dlhú dobu sa môže všetko niekoľkokrát zmeniť. Vyzerá to ako hra, aby sa vlk nažral a koza ostala celá. Aj niečo navonok akože schváliť, splniť si povinnosť, ale vlastne sa nič nedeje, aj tak to neplatí. Bude zaujímavé sledovať, ktorý z poslancov a poslankýň budú horlivo zavádzať spoplatnenie parkovania v predvolebnom roku 2021,“ uzatvára Ivo Nesrovnal.