Tieto lietadlá majú vo svojej flotile letecké spoločnosti flydubai a Smartwings, ktoré zabezpečujú pravidelné lety z a do Bratislavy.
Na Letisku M. R. Štefánika v Bratislave sa od začiatku roka 2018 uskutočnilo spolu 118 letov lietadlami typu Boeing 737 MAX 8. Tieto lietadlá majú vo svojej flotile letecké spoločnosti flydubai a Smartwings, ktoré zabezpečujú pravidelné lety z a do Bratislavy.
„Dopravca flydubai využíva na lety z Bratislavy do Dubaja a z neho spravidla Boeing 737-800, ktorým uskutoční i stredajšiu rotáciu letu a ďalšie plánované lety,“ informovala v stredu agentúru SITA hovorkyňa bratislavského letiska Veronika Ševčíková.
Letecký dopravca Smartwings zabezpečuje pravidelné lety najmä v letnej sezóne od júna do októbra. „V súčasnosti nemáme informácie od leteckých dopravcov o zmenách v letovom poriadku a všetky lety sú plánované riadne včas podľa letového poriadku,“ uviedla Ševčíková.
LPS rešpektuje rozhodnutie EASA
Spoločnosť Letisko Poprad – Tatry, a. s., informovala, že v súčasnosti žiadna spoločnosť nevyužíva spomínaný typ lietadla Boeing 737 MAX 8 na lety do a z Popradu. Košické letisko uviedlo, že lietadlá tohto typu nelietajú ani do Košíc.
Letecká spoločnosť Wizz Air, ktorá prevádzkuje pravidelné linky aj z Bratislavy, Košíc a Popradu, má vo svojej flotile iba lietadlá značky Airbus. Hlavný letecký dopravca na bratislavskom letisku Ryanair prevádzkuje lietadlá typu Boeing 737-800. Tento typ lietadiel má vo flotile aj domáci letecký dopravca GO2Sky.eu.
„Sú letecké spoločnosti, ktoré lietali s predmetnými typmi lietadiel na slovenské letiská, môžeme hovoriť o desiatkach letov v priebehu rokov 2018 a 2019,“ informovala agentúru SITA hovorkyňa podniku Letové prevádzkové služby SR, š. p., Michaela Legelová. „LPS rešpektuje rozhodnutie EASA a nespochybňuje dôvody, ktoré ju k nemu viedli,“ dodala Legelová.
Zákaz pre lety lietadiel Boeing 737 MAX 8
Lety Boeingov 737 MAX 8 zakázala po tragickej havárii v Etiópii už väčšina štátov vrátane celej Európskej únie. Opatrenie prijali z bezpečnostných dôvodov, keďže havária v Etiópii bola už druhou podobnou po októbrovej nehode v Indonézii, pri ktorej rovnako zahynuli všetci ľudia na palube.
Európska agentúra pre bezpečnosť letectva (EASA) v utorok uviedla, že k obom haváriám „mohli prispieť podobné príčiny“. Európsky úrad preto nasledoval rozhodnutia vlád v Ázii či na Blízkom východe a zakázal zmieneným strojom lietať vo svojom vzdušnom priestore. Rovnaké rozhodnutie prijali aj Spojené arabské emiráty, Čína, Malajzia, Austrália, Nový Zéland, Fidži a Singapur.