Bratislava odstráni betónové obrubníky na cyklotrase na Vajanského a nahradí ich iným typom, ktorý bude vyhovovať všetkým stranám. Na sociálnej sieti o tom informuje primátor hlavného mesta Matúš Vallo.
Vyhoveli požiadavkám ministerstva
„Po dôležitých rokovaniach sme pre Vajanského nábrežie našli riešenie, ktorým vyhovieme požiadavkám ministerstva dopravy, s ktorým súhlasí Krajský dopravný inšpektorát a zároveň spĺňa predstavu mesta,“ poznamenal.
V prvom rade odstránia mohutné betónové obrubníky, ktoré delia cestu od cyklotrasy a najmä v krízových situáciách spôsobovali motoristom problémy.
Najviac cyklistov v Trnavskom kraji zaznamenali pri Šamoríne a na Vážskej cyklomagistrále pri Piešťanoch
„Keďže tu ale na bicykloch jazdia desiatky tisíc obyvateľov, vrátane rodín s deťmi, nemôžeme si dovoliť nechať ich ďalej jazdiť bez dostatočnej ochrany,“ poznamenal Vallo. Osadia tu preto nové, podľa primátora bezpečnejšie a vzhľadnejšie oddeľovače. Zmeny by mali byť zrealizované do začiatku leta.
„Tieto budú dostatočne vysoké, aby chránili cyklotrasu a vďaka skosenej hrane na strane k cyklistom, budú tiež pre nich bezpečnejšie,“ spresnil Vallo.
Obrubníky šetrnejšie k autám
Vďaka mäkšiemu materiálu z recyklovaného plastu, viacerým zabudovaným reflexným prvkom a skoseným hranám, budú podľa mesta nové obrubníky tiež šetrnejšie k autám. Oddeľovače budú po novom osadené niekoľko desiatok centimetrov do cyklotrasy, v tých najširších úsekoch.
Petržalská električka je najväčší dopravný projekt hlavného mesta, primátor Vallo načrtol aj ďalšie veľké plány
„Rozšírená cesta tak bude komfortnejšia pre vodičov, cyklotrasa však naďalej bude bezpečná a dostatočne široká pre komfortnú jazdu cyklistov vedľa seba aj pre bezpečné obiehanie,“ dodal primátor. V rámci projektu tiež doladia niektoré prvky vodorovného značenia tak, aby nemohli byť akékoľvek pochybnosti o ich správnosti.
„Myslíme si, že prinášame najlepšie možné kompromisné riešenie, ktoré pomôže uzavrieť dlhodobú a často divokú diskusiu okolo tejto dôležitej zmeny,“ doplnil.