Spoločnosť však o tom nikomu nepovedala, aerolinky si mysleli, že systém je funkčný
Indikátor, ktorý by pilotov varoval, keď systém dostáva nesprávne dáta o uhle stúpania, je štandardnu súčasťou boeingov 737. Na modeloch Max však bol vypnutý. Spoločnosť Boeing však o tom nikoho neinformovala.
S odhalením prišlo nedeľňajšie vydanie The Wall Street Journal. Ako ďalej denník uvádza, firma o tom neinformovala ani federálny letecký úrad (FAA). Ten sa k tomu odmietol vyjadriť.
Podľa denníka Boeing upozornil na vypnutý indikátor až po prvej havárii spoločnosti Lion Air. Inšpektori FAA vtedy odporúčali zaoberať sa touto otázkou, vrátane uzemnenia všetkých Maxov. Varovali, že havária sa môže zopakovať. Ich nadriadení však tento postup zamietli.
Letecká spoločnosť Southwest podľa agentúry AP potvrdila, že o vypnutom bezpečnostnom prvku nevedela. Podľa nej dokonca Boeing tvrdil, že indikátor je funkčný na všetkých lietadlách typu Max.
Boeing v reakcii na tieto informácie uviedol len toľko, že po očakávanej revízii softvéru budú mať všetky Maxy tento bezpečnostný prvok ako štandard.