BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) – Cestujúci vo všetkých vnútroštátnych vlakoch si môžu od 1. februára zakúpiť cestovný lístok už aj cez mobilný telefón s pripojením na internet.
Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. v stredu informovala, že novú službu s názvom eMIL (elektronický mobilný internetový lístok) zavádza pre používateľov mobilných telefónov s internetom, ktorí majú platobné karty pre elektronické operácie. Osobný železničný prepravca umožňuje na svojom portáli slovakrail.sk takýto spôsob nákupu lístkov na vlaky ako prvý štátny dopravca zo stredoeurópskych krajín.
„Železničná spoločnosť Slovensko sa zaradila k desiatim železničným správam v Európe, ktoré majú plne digitalizovaný kontakt s cestujúcim. Celý proces od zámeru cestovať, cez nákup a platbu cestovného lístka až po jeho kontrolu, prebieha v digitalizovanom priestore a tento priestor poskytuje mobilný telefón,“ povedal na stretnutí s médiami generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec.
Jednorazové lístky lacnejšie
Jednorazové cestovné lístky je podľa neho možné cez tento systém získať o 5 % lacnejšie s výnimkou IC vlakov, a to bez nutnosti ich vytlačenia. Zavedením predaja lístkov cez mobil zároveň končí doterajšia povinnosť vytlačiť si ich pri akomkoľvek nákupe cez internet.
„Predaj formou esemesiek, tak ako ho vidíte v mestskej hromadnej doprave, pre tento typ prepravy nie je vhodný, pretože umožňuje predaj časových alebo úsekových cestovných lístkov. Takúto formu predaja uvažujeme zaviesť niekedy v polovičke tohto roka na uzavretom prepravnom systéme Tatranských elektrických železníc,“ dodal Kravec.
Lístky cez mobil sa dajú získať najskôr 60 dní a najneskôr tri hodiny pred pravidelným odchodom vlaku zo začiatočnej stanice a pri IC vlakoch najneskôr 15 minút pred odchodom. Cestujúci využívajúci službu eMIL sa pri kontrole vo vlaku preukážu transakčným číslom zo sms, ktorú dostanú po úhrade lístka do mobilu. Alebo naskenovaním 2D kódu z elektronického dokladu z e-mailovej pošty.
Kravec uviedol, že osobný prepravca plánuje zaviesť dobrovoľnú registráciu cestujúcich pre zjednodušenie a urýchlenie nákupu lístkov cez mobil. Podľa riaditeľa úseku obchodu v Železničnej spoločnosti Ladislava Ondrejšíka vlani v decembri využilo internet pri kúpe cestovného lístka 35 tis. ľudí. Očakáva, že predaj lístkov na vlaky cez internet bude naďalej