Podujatie Innovation Day potvrdilo záujem širokej verejnosti, najmä nádejných podnikateľov, spoznať a využiť maximum príležitostí, ktoré ponúkajú moderné technológie.
BRATISLAVA, 27. marca ( WBN/PR ) – V priestoroch Slovak Business Agency (SBA) sa dnes uskutočnilo unikátne podujatie Innovation Day: Ako rásť pomocou moderných technológií?. Vysoká účasť vyše 80 hostí potvrdila, že rozhodnutie nasmerovať jeho obsah smerom k záujemcom o podnikanie z radov širokej verejnosti, ktorí chcú využiť príležitosti internetu a on-line priestoru na naštartovanie svojho vlastného podnikania, bolo dobrou voľbou. Diskusie s pozvanými odborníkmi z verejného i komerčného sektora sa bezpochyby môžu stať minimálne inšpiráciou, avšak aj odrazovým mostíkom k budúcim úspešným podnikateľským príbehom.
Hlavným cieľom bolo stimulovať vzájomnú interakciu zástupcov verejnosti a malých a stredných podnikov s tvorcami politík, a tak upriamiť pozornosť na témy internetovej ekonomiky a inovácií, zvýšiť povedomie o užitočnosti digitálnych nástrojov a služieb digitálnej ekonomiky a poskytnúť účastníkom možnosť bezprostredného kontaktu s technologickými spoločnosťami a zvýšiť ich záujem o podnikanie v on-line priestore. Štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR Rastislav Chovanec na úvod pripomenul, že inovácie sú kľúčovým faktorom ekonomiky. Podľa jeho slov firma, ktorá neinovuje, nemá šancu prežiť na trhu viac ako tri roky. Okrem príležitostí, ktoré internetová ekonomika prináša najmä pre start-upy a malé a stredné podniky, predstavil rôzne podporné nástroje a programy, ktoré možno využiť v súčasnom programovom období zo štátnych i z európskych fondov (na inovácie a ich podporu sú v rámci EÚ na roky 2014 až 2020 vyčlenené 2 mld. eur).
Súčasťou podujatia bola moderovaná panelová diskusia so zástupcami verejného sektora i s významnými hráčmi z oblasti internetovej ekonomiky na Slovensku na témy ako elektronické platby, on-line priestor na podporu rastového potenciálu podnikania, nástroje digitálneho marketingu na zabezpečenie rastu podniku, výhody digitálneho marketingu či prínosy zdieľanej ekonomiky. Konkrétne úspešné príklady i budúce príležitosti predstavila Miriam Letašiová, generálna riaditeľka Sekcie podnikateľského prostredia a inovácií, Ministerstvo hospodárstva SR, a Martina Slabejová, generálna riaditeľka Sekcie riadenia informatizácie, Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu. Ich vystúpenia boli základom diskusie na dve nosné témy: Budúcnosť inovatívnych a inteligentných miest na Slovensku a Internetová ekonomika ako príležitosť pre Slovensko.
Okrem doobedňajšej diskusie na účastníkov čakal aj obsahovo bohatý popoludňajší program, v rámci ktorého Richard Walitza a Katarína Kakalíková zo spoločnosti MasterCard, Katarína Molnárová zo spoločnosti Online Toro a Tomáš Peťovský zo spoločnosti Uber predniesli prezentácie o rôznych aspektoch podnikania v digitálnom priestore. Účastníci sa mohli dozvedieť, ako v podnikaní využiť elektronické platby, aké benefity prinášajú pre občanov, podnikateľov, mestá i akademickú obec, aké nástroje digitálneho marketingu sú v súčasnosti trendom a ako produkty a služby čo najlepšie a najefektívnejšie predstaviť potenciálnym klientom. Záver hlavného programu patril zdieľanej ekonomike a jej hlavným prínosom – efektívnejšiemu využívaniu zdrojov a príležitostí.
Podujatie organizoval inštitút Európske partnerstvo pre verejné stratégie (EPPP) v spolupráci s SBA a Americkou obchodnou komorou na Slovensku. Projekt sa realizoval v rámci programu Ministerstva hospodárstva SR na podporu internetovej ekonomiky. Jeho hlavným cieľom bolo zlepšiť podmienky na využívanie on-line nástrojov a popularizovať internetovú ekonomiku tak, aby vďaka zavedeniu elektronických nástrojov a cielene vytváraným a efektívne fungujúcim partnerstvám, ktoré sú v blízkej budúcnosti alfou a omegou ďalšieho vývoja, široká verejnosť mala možnosť zvýšiť šancu na presadenie inovatívnych a konkurencieschopných nápadov nielen na domácom, ale aj na globálnom trhu.