BRATISLAVA 3. septembra (WEBNOVINY) – Slovan Bratislava vstupuje do druhej sezóny v Kontinentálnej hokejovej lige s konsolidovaným kádrom a opäť s cieľom postúpiť do play-off.
Klub zostáva verný svojej filozofii, že chce byť v prvom rade slovenským mužstvom tvoreným z domácich hráčov – reprezentantov a perspektívnych mladíkov.
Po premiérovej sezóne prišlo v kádri Slovana k viacerým pohybom. Kabínu opustili Miroslav Šatan, Branislav Konrád, Ivan Švarný, Ján Tabaček, Milan Kytnár a Ivan Ďatelinka.
V závere ročníka sa kapitán mužstva Ján Lipiansky sa presunul z hráčskeho miesta na trénerské a stal sa prvým asistentom Rostislava Čadu.
Autor: Richard Kramarik
Filozofia sa nemení
Novými tvárami v obrane sa stali Ján Brejčák, držiteľ Stanleyho pohára s Coloradom Martin Škoula a Zdeněk Kutlák, v útoku zasa Tomáš Netík. Brankársku dvojicu s Jaroslavom Janusom vytvorí Miroslav Kopřiva. Tréner Čada zapracoval do mužstva aj dvoch mladíkov Milana Kolenu a Richarda Mráza. „Máme ešte otvorené jedno miesto v útoku, v priebehu sezóny by sme ho podľa potrieb doplnili. Naša filozofia sa nemení, Slovan má byť primárne pomocou pre reprezentačné mužstvo. Až keď nemôžeme doplniť tím slovenským hráčom, potom siahneme po legionárovi,“ uviedol športový manažér Slovana Oldřich Štefl.
Bratislavský tím vstupuje do sezóny s vyrovnaným rozpočtom vo výške 12,5 milióna eur. V minulej pracoval s približne podobným a skončil ju s miernym ziskom, keďže vypredal 26 z 28 domácich zápasov. V Európe patril medzi kluby s najvyššou priemernou návštevnosťou. „Klobúk dole pred fanúšikmi Slovana a divákmi. Druhá sezóna býva vždy ťažšia ako prvá. Chceme obhájiť pozíciu, ktorú sme si vlani postupom do play-off vydobyli. Ambícia je vyhrať niekedy Gagarinov pohár, ale reálne budeme radi, ak si vybojujeme účasť v play-off. Máme konsolidovaný káder, ktorý by sme chceli doplniť,“ povedal výkonný viceprezident klubu Juraj Široký ml.
Príprava na nový ročník
V bratislavskom klube sa na nový ročník pripravovali už od konca predchádzajúceho. Slovanu sa podarilo predať 5000 permanentiek.
Do voľného predaja na každý zápas pôjde niečo cez 3000 lístkov, vstupenky sa budú podobne ako vlani dražiť.
V Slovane odhadujú, že reálne sleduje prostredníctvom rôznych sieti dianie okolo klubu 130-tisíc ľudí.
Mužstvo bude v novej sezóne prepravovať na zápasy na východe Európy spoločnosť Travel Service, s ktorou manažment uzavrel oveľa výhodnejšiu zmluvu ako s predchádzajúcim prepravcom.
Podľa generálneho manažéra klubu Maroša Krajčiho sa nemôže opakovať situácia z nedávneho obdobia, keď hráči museli dlho čakať na letiskách na prepravu. „Po marketingovej stránke sme dosiahli v minulej sezóne veľa, teraz nás čakajú nové výzvy a chceme viac etablovať našu značku na trhu. Snažíme sa priniesť pre fanúšikov nové aktivity, zameriame sa na deti a mládež. Od prvého zápasu budeme mať v aréne nového maskota – Harvyho,“ informoval Maroš Krajči.
Veľké očakávania
Slovan začína sezónu v KHL 6. septembra súbojom v Donecku. V príprave odohrali „belasí“ jedenásť zápasov a úspešne si počínali v European Trophy, kde sú momentálne lídrom Južnej divízie. „Pripravenosť mužstva nám ukáže štart súťaže a potom aj jej priebeh. Na základe odvedenej práce som presvedčený, že máme za sebou dobrú prípravu, ktorá zápasmi so súpermi s rozdielnymi hernými štýlmi splnila účel. Teraz nás čaká potvrdenie, že sme dobre prichystaní,“ uviedol tréner Rostislav Čada.
Pred začiatkom ročníka má veľké očakávania aj hráčska kabína. „Tešíme sa na začiatok KHL. Máme za sebou dobrú prípravu. Prvý mesiac bol veľmi náročný, ako prichádzali zápasy, bolo to už lepšie. Myslím si, že príprava bola tvrdšia ako vlani. Verím, že začiatok súťaže bude pre nás dobrý a nazbierame čo najviac bodov,“ povedal kapitán mužstva Milan Bartovič.
Výhody vstupenky
Vedenie klubu sa dohodlo s Dopravným podnikom Bratislava a hlavným mestom na akceptovaní vstupenky na zápasy aj ako platného cestovného lístka na mestskú hromadnú dopravu. Akcia platí dve hodiny pred začiatkom zápasov a končí sa posledným denným spojom.
Fanúšikovia, ktorí sa nedostanú na zápasy Slovana doma či vonku, majú možnosť sledovať zápasy prostredníctvom televíznych obrazoviek. Stanice Sport1 a Sport2 HD prinesú všetky domáce zápasy „belasých“ a vybrané duely z iných štadiónov, z ktorých tamojšia produkcia zabezpečí kvalitný signál. V úvode ročníka odvysiela Sport2 HD súboje Slovana v Donecku (6. septembra), Minsku (10. septembra) a v Záhrebe (13. septembra) a potom aj všetky štyri domáce duely proti Nižnému Novgorodu (17. septembra), Viťazu Podolsk (19. septembra), Ak Bars Kazaň (21. septembra) a Dinamu Moskva (23. septembra).
Divákov v Slovnaft aréne čaká nová grafika na videokocke, súťaže v prestávkach a permanentkári budú mať vyhradené do haly vlastné vstupy. Klub pokračuje v akcii pre žiakov „Škola ide na Slovan“, v rámci ktorej uvidí zápasy 1300 detí.
Slovan bude hrať naďalej v Slovnaft Arene
Hokejový Slovan Bratislava bude naďalej hrávať v Slovnaft Arene. Predstavitelia klubu Kontinentálnej hokejovej ligy sa dohodli so zástupcami petrochemickej spoločnosti na dvojročnej reklamnej spolupráci s ročnou opciou.
Na základe novej zmluvy bude Zimný štadión Ondreja Nepelu nielen počas hokejových, ale po novom aj počas kultúrnych a ďalších športových podujatí niesť oficiálny názov Slovnaft Arena. „Oproti minulosti je zmluva výnimočná, keďže sa nám podarilo po dohode s mestom pomenovať halu aj počas iných akcií,“ povedal generálny manažér Slovana Maroš Krajči.