LONDÝN 7. septembra (WebNoviny.sk) – Britská letecká spoločnosť British Airways prisľúbila, že odškodní zákazníkov po hackerskom útoku. Firma predtým oznámila, že hackeri prenikli do jej systému, čím ohrozili informácie z kreditných kariet približne 380 tis. cestujúcich.
Sofistikovaný kriminálny útok
Generálny riaditeľ British Airways Álex Cruz v piatok povedal, že firma je „na 100 percent zaviazaná“ odškodniť zákazníkov, ktorých finančné informácie boli ukradnuté.
Konštatoval, že spoločnosť zasiahol „veľmi sofistikovaný zákerný kriminálny útok“. Uviedol, že o kreditných kartách bolo ukradnutých dosť informácií na to, aby páchateľom umožnili použiť ich na nezákonné účely. Dodal, že útok prešetruje polícia.

Britskí dovolenkári odkladajú rezervácie na prepravu cez Lamanšský prieliv, môže za to brexit
„Vieme, že informácie, ktoré boli ukradnuté, sú mená, adresy, emailové adresy, informácie o kreditných kartách, čiže čísla kreditných kariet, dátum exspirácie a kód na zadnej strane kariet,“ povedal šéf British Airways pre BBC.
Akcie spoločnosti klesli
Letecká spoločnosť o hackerskom útoku informovala vo štvrtok večer a začala upozorňovať zákazníkov. Útok mohol postihnúť zákazníkov, ktorí kupovali prostredníctvom internetovej stránky firmy medzi 21. augustom a 5. septembrom.
O útoku sa nevedelo do 5. septembra, ale problém sa už vyriešil. Akcie spoločnosti IAG, ktorá je materskou firmou British Airways, v piatok oslabili o 2 percentá.