BRATISLAVA 28. októbra (WBN/PR) – Mikrodobrovoľníctvo a medzinárodné dobrovoľníctvo dnes patria medzi najväčšie trendy firemnej filantropie. Kým jedno umožňuje zamestnancom pomáhať priamo od pracovného stola, vďaka druhému môžu ľudia z firmy dobrovoľníčiť v zahraničí.
O dobrovoľníctvo zamestnancov je zo strany firiem celosvetový záujem. Zahraniční manažéri dokonca často prihliadajú na to, či ľudia, ktorí chcú v ich spoločnosti pracovať, už majú za sebou dobrovoľnícku skúsenosť. Aj to veľa napovie o tom, či má zamestnanec tímového ducha a ako dokáže riešiť problémy v práci.
Podľa kanadského odborníka Chrisa Jarvisa, ktorý už čoskoro vystúpi na 4. Fóru o firemnej filantropii, prináša dobrovoľníctvo benefity nielen pre zamestnancov a firmy, ale aj okolie, v ktorom pôsobia. Má však aj ďalší rozmer. „Mnohí ľudia sa v živote trápia a boja o svoje zdravie a bohatstvo. Svoju hodnotu meriame podľa toho, na akom aute jazdíme, kde bývame, koľko zarábame a aké tituly sme dosiahli. Tieto veci sú dôležité, ale neurčujú našu hodnotu,“ hovorí spoluautor publikácie Mapping Success of Employee Volunteering (Mapovanie úspechu firemného dobrovoľníctva), ktorý má za sebou skúsenosti z najväčšieho afrického slamu v Nairobi a ako poradca firemnej filantropie pre rôzne svetové spoločnosti. Dobrovoľníctvo vníma ako zážitok, ale aj ako veľmi efektívnu stratégiu pri prekonávaní možného napätia medzi firmami a spoločnosťou. Aj preto sa začal zaoberať jeho prepojením na rôzne sociálne siete, ktoré zažívajú boom vo svete.
V rámci fóra vystúpi aj ďalší svetový znalec dobrovoľníctva zamestnancov, Andrew Wilson. „Riaditeľ britskej organizácie Corporate Citizenship a konzultant pre globálnu spoločenskú zodpovednosť spolupracuje so senior manažérmi rôznych nadnárodných spoločností a pomáha im pri tvorbe strategického prístupu k firemnému občianstvu. V minulosti sa venoval a dodnes pracuje pre klientov ako Barclays, Hewitt, Imperial Tobacco, Land Securities, UNICEF či Nadácia Vodafón,“ vysvetľuje Oľga Shaw, programová koordinátorka Nadácie Pontis, ktorá podujatie organizuje.
Svoje skúsenosti s firemným dobrovoľníctvom budú odovzdávať aj manažéri firiem zo Slovenska a nebude chýbať ani Trhovisko neziskoviek. „V rámci neho budú organizácie ponúkať dobrovoľnícke aktivity zástupcom firiem, s ktorými potrebujú pomoc. Dobrovoľnícku prácu napríklad navrhne Liga za ľudské práva, ktorá sa venuje utečencom, občianske združenie Návrat pracujúce s náhradnými rodinami alebo Divé Maky, ktoré podporuje talentované rómske deti,“ dodáva Oľga Shaw.
4. Fórum o firemnej filantropii s názvom Firemné dobrovoľníctvo: Kľúč k nadšeniu a rozvoju zamestnancov sa uskutoční už vo štvrtok 10. novembra v Bratislave. Viac informácií o programe a a registrácii je na webe Firemnafilantropia.sk.
Hlavným partnerom podujatia je Telekom. Partnermi podujatia sú Slovenská sporiteľňa a Európska únia. Hlavným mediálnym partnerom akcie sú Hospodárske noviny. Podujatie mediálne podporili aj Týždenník Trend, Tlačová agentúra SITA, portál Webnoviny, Euractiv a Zodpovednepodnikanie.
Nadácia Pontis (www.nadaciapontis.sk)
Nadácia Pontis je jednou z najväčších nadácií na Slovensku. Podporuje firemnú filantropiu, presadzuje zodpovedné podnikanie a venuje sa rozvojovej spolupráci. S firmami spolupracuje pri realizácii ich filantropických aktivít a dobrovoľníctva zamestnancov. Poskytuje poradenstvo pri tvorbe filantropickej stratégie. Organizuje ocenenie za zodpovedné podnikanie a firemnú filantropiu Via Bona Slovakia. Spravuje 10 nadačných fondov, prostredníctvom ktorých firmy realizujú svoje darcovské aktivity. Nadácia Pontis je administrátorom združenia Business Leaders Forum. Presadzuje diverzitu na pracoviskách, ochranu životného prostredia v podnikaní, transparentnosť a zavádzanie štandardov v reportovaní zodpovedného podnikania. Projektmi v oblasti demokratizácie a rozvojovej spolupráci podporuje občiansku spoločnosť v Bielorusku a v minulosti aj na Kube. Skúsenosti Slovenska nadobudnuté v procese transformácie spoločnosti využíva na Balkáne. Presadzuje zahraničnú politiku Slovenska a Európskej únie, založenú na hodnotách demokracie, rešpektovaní ľudských práv a solidarite. Od novembra 2009 realizuje program individuálneho darcovstva www.DobraKrajina.sk. V marci 2010 nadácia spustila on-line grantovanie prostredníctvom www.Darca.sk a v septembri 2010 program firemného dobrovoľníctva prostredníctvom www.HlavyPomahaju.sk.