Najvyšší kontrolný úrad odporučil parlamentnému hospodárskemu výboru zadať ministerstvu dopravy „povinnosť“ do leta jasne opísať, ako má mýto na Slovensku pokračovať.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti tieto služby chce poskytovať cestným dopravcom šesť spoločnosti, prví by mali byť taliansky Telepass a nemecký Toll4Europe.
Autodopravcovia pripomenuli verejný sľub ministra dopravy Andreja Doležala, že štát od roku 2023 ukončí spoluprácu so súkromnou spoločnosťou podľa nevýhodnej zmluvy.
Sieť vymedzených úsekov sa predĺžila o 11 kilometrov na 8 242 kilometrov. Pribudlo jedenásť nových a skončila sa platnosť piatich úsekov, upravené sú rôzne parametre na 80 úsekoch.
Národná diaľničná spoločnosť tvrdí, že k znižovaniu podielu nákladov môže prispieť aj príchod poskytovateľov európskeho mýta a možný prevod kontrolného systému národného mýta do vlastníctva štátu.
Podľa Kresťanskodemokratického hnutia za trinásť rokov bola spoločnosti SkyToll vyplatená viac ako 1 miliarda eur. Za takú sumu by mala prevádzkovať mýto na Slovensku ešte ďalších dvadsať rokov za symbolické 1 euro.
Únia autodopravcov Slovenska a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 vyzývajú ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala a Národnú diaľničnú spoločnosť, aby zmluvu so SkyToll-om opätovne prerokovali a nenechali sa ním vydierať.
Diaľničiari budú rokovať so spoločnosťou SkyToll o odkúpení tzv. mýtnych brán pre použitie v novom mýte aj o ďalších zľavách v terajšom mýtnom systéme.