Koronavírus poznamenal prvých sto dní aj v prípade aktivít ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nominant Sme rodina).
Riaditeľ Inštitútu hospodárskej politiky (IHP) František Palko si myslí, že opatrenia proti pandémii boli prijímané veľmi pomaly a boli aj slabo prezentované.
„Mám na mysli opatrenia pre elimináciu dopadov pandémie pre odvetvie cestovného ruchu, ale aj pre odklad splátok úverov municipalít voči Štátnemu fondu rozvoja bývania,“ uviedol v utorok Palko pre agentúru SITA.
Personálne zmeny v podriadených spoločnostiach
Ekonóm poznamenal, že nezachytil doteraz návrhy, ako stavať tie tisícky štátnych nájomných bytov ani nevidel v medzirezortnom pripomienkovom konaní návrh nového stavebného zákona, ktorý podľa programového vyhlásenia vlády SR má byť v parlamente v októbri tohto roka.
Doležalovo ministerstvo má liek pre turizmus, pomôcť vraj môže nové kongresové centrum
„Za pozitívne vnímam pokračovanie procesu odhalenia pravdepodobného používania kontaminovanej pôdy pod diaľničný obchvat D4 v Bratislave, čo je ale len pokračovaním úsilia predchádzajúceho vedenia,“ poukázal Palko na adresu rezortu dopravy. Zaregistroval zatiaľ najmä personálne zmeny v podriadených spoločnostiach a organizáciach v rámci rezortu, avšak ohlásenie nejakých plánov nepostrehol.
„Na začiatku svojho pôsobenia minister dopravy spomínal, že predloží na rokovanie vlády investičný plán výstavby dopravnej infraštruktúry, z ktorého by malo byť jasné, čo bude v tejto oblasti ministerstvo robiť celé štyri roky. Zatiaľ som takýto plán nevidel, takže neviem, aké má minister úmysly pri výstavbe, rekonštrukcii cestnej či železničnej infraštruktúry,“ dodal Palko.
Hlavným cieľom je priorizácia cestnej infraštruktúry
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal počas bilancie svojich sto dní na poste v utorok okrem iného povedal, že jedným z jeho hlavných cieľov je aj priorizácia cestnej infraštruktúry. Budovať ju nechce na základe politickej príslušnosti k regiónom, starostom a primátorom.
Spolu s Útvarom hodnoty za peniaze majú vo finále metodiku, pričom konkrétny zoznam investičných priorít zohľadňuje najmä dopravnú intenzitu, ale aj príslušnosť k medzinárodnému koridoru, pripravenosť stavby, ako aj istú spoločenskú, hospodárnu hodnotu, teda príspevok k regiónu, a tiež stavebné kritériá.
„Mám ambíciu predložiť tento zoznam investičných priorít na vládu a chcem, aby bol záväzný aj pre budúcich ministrov dopravy a menil sa iba vo výnimočných prípadoch,“ uviedol Doležal.