BRATISLAVA 27. novembra (WEBNOVINY) – Informácie o štrajku nemusia učitelia ani rodičia deťom zahmlievať, keďže tiež žijú v súčasnosti a dokážu vnímať, čo sa v ich okolí reálne deje.
Agentúre SITA to povedala detská psychologička Eva Smiková. Monika Klapková, vedúca Oddelenia špeciálno-pedagogického poradenstva v Centre pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Bratislave dodáva, že krátkodobý štrajk učiteľov a školských pracovníkov vývin detí zásadne neovplyvní.
Smiková reakcie detí zhŕňa stručne, „dnes ich to potešilo„. Tým menším, najmä deťom v predškolskom veku, podľa nej určite netreba klamať a rovnako im vhodnou formou vysvetliť, čo sa na Slovensku deje.
Ďalšia detská psychologička Kornélia Dibarborová tvrdí, že predškolákom, ktorí ešte nemajú matematiku, celú platovú problematiku netreba vysvetľovať, keďže jej nemôžu porozumieť. Klapková hovorí, že predškoláci si z akýchkoľvek interpretácií vezmú len to podstatné pre nich. Neskôr platí, že k akémukoľvek výsledku štrajku musia učitelia pristupovať profesionálne a svoje pocity a dojmy neprenášať na deti, uvádza Klapková.
Obrazom: Slovensko ovládol megaštrajk učiteľov
Odborový zväz pracovníkov školstva a vedy na Slovensku vyhlásil časovo neobmedzený štrajk za desaťpercentné zvýšenie platov a zlepšenie financovania školstva v piatok 23. novembra. Neodvrátili ho ani rokovania školských odborárov s ministrom financií Petrom Kažimírom.
Odbory nesúhlasili s novým návrhom na tarifné zvýšenie platov pedagogických a odborných pracovníkov o päť percent. Vopred avizovali, že nehodlajú odstúpiť od požiadavky na desaťpercentné zvýšenie platov. Vláda ponúka maximálne päť percent. Štrajk zrejme nepotrvá na všetkých školách rovnako dlho, bude to závisieť od učiteľov jednotlivých škôl.