Ako uviedol, bude vytvorená komisia zo zástupcov mesta a odborníkov, ktorá sa bude zaoberať tým, ako na jednej strane ochrániť vodný zdroj a na strane druhej vyjsť v ústrety cyklistom.
Dodal, že ak Bratislavská vodárenská spoločnosť, a.s. požiada o zmenu spôsobu využitia alebo ochrany vodného zdroja Sihoť, je možné, že ostrov pre cyklistov otvoria.
Podľa ministra je možné chrániť vodné zdroje aj inak ako celoplošne, netreba oplotiť celé cesty, dajú sa chrániť aj bodovo.
Generálny riaditeľ bratislavských vodární Radoslav Jakab však zdôraznil, že treba vyčísliť náklady na ochranu Sihote a dopad na cenu vody pre občanov.
„V nedeľu sa poklepával základný kameň na cyklomoste z Devínskej Novej Vsi do Schlosshofu, ale menej sa diskutovalo o tom, kam sa dostane cyklista, ktorý z rakúskej strany prejde na slovenskú stranu. Je prirodzené, že sme povinní riešiť otázku napojenia Devínskej Novej Vsi, Devína na cyklocestu, ktorá zatiaľ vedie len do časti Karlovej Vsi a tam sa končí,“ povedal primátor Bratislavy Milan Ftáčnik.
Podľa neho už roky hľadajú riešenie cyklotrasy, pričom jednou možnosťou bolo vytvoriť ju popri existujúcej ceste a druhou možnosťou bola Sihoť.