BRATISLAVA 30. mája (WEBNOVINY) – Začiatkom apríla sme vás v tomto článku informovali, že Bertone rozpredáva svoju zbierku veľmi unikátnych konceptov. Ide o prototypy, ktoré existujú iba v jedinom exemplári a v neposlednom rade sú dielom vyhlásenej talianskej karosárne Bertone. Šesť mimoriadne vzácnych áut sa dražilo prednedávnom na „Festivale automobilovej krásy“ Concorso d’Eleganza Villa d’Este na brehu talianskeho jazera Como.
Lancia Sibilo (1978)
Koncept predstavený na turínskom autosalóne v roku 1978 využíval techniku Lancie Stratos. Tú poháňal 2,5-litrový vidlicový šesťvalec z Ferrari Dino. Motor sa môže aj na dnešnú dobu pochváliť skvelým výkonom 140 kW (190 k). Koncept pred 33 rokmi zaujal tlačidlami na volante.
Odhadovaná cena: 60 000 – 100 000 €
Predajná cena: 95 200 €
Chevrolet Testudo (1963)
Samotný Nuccio Bertone považoval toto auto za jedno zo svojich najveľkolepejších diel. Ide o najstarší model z tejto zbierky. Dvojmiestne kupé využíva techniku Chevroletu Corvair Monza. To znamená, že za zadnou nápravou má uložený plochý vzduchom chladený šesťvalce, podobne ako napríklad Porsche 911. Motor však z objemu 2,4 litra produkuje iba skromných 60 kW (81 k).
Odhadovaná cena: 500 000 – 800 000 €
Predajná cena: 336 000 €
Lamborghini Athon (1980)
Najnovší koncept z tejto kolekcie, podobne ako Lamborghini Bravo, používa techniku Lamborghini Urraco. Trojlitrový osemvalec je v tomto dvojmiestnom roadsteri vyladený na 191 kW (260 k). Athon je ďalšie auto z tejto zbierky, ktoré nenavrhol sám Bertone, ale Gandiniho nástupca – francúzsky dizajnér Marc Deschamps.
Odhadovaná cena: 150 000 – 220 000 €
Predajná cena: 347 200 €
Lamborghini Bravo (1974)
Auto využíva technický základ Lamborghini Urraco. Pred zadnou nápravou má teda priečne uložený trojlitrový osemvalec s výkonom 220 kW (300 k). Vďaka nízkej hmotnosti (iba 1 085 kg) je auto prekvapivo dynamické a dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 256 km/h.
Odhadovaná cena: 150 000 – 220 000 €
Predajná cena: 588 000 €
Lancia Stratos HF Zero (1970)
Toto auto má pred zadnou nápravou uložený vidlicový štvorvalec pôvodom z Lancie Fulvia. Agregát produkuje z objemu 1,6 litra výkon 85 kW (115 k). Oveľa zaujímavejšia je však jeho klinovitá karoséria, ktorej tvary sú výsledkom dlhých testov v aerodynamickom tuneli. Zaujímavosťou je, že do auta sa nastupuje odklopením čelného skla.
Odhadovaná cena: 1 000 000 – 1 800 000 €
Predajná cena: 761 600 €
Lamborghini Marzal (1967)
Dizajn tohto auta nenavrhol Bertone. Jeho tvary pochádzajú z pera dizajnéra Marcela Gandiniho, človeka, ktorý nakreslil aj božskú Miuru. Štvormiestne kupé s presklenými krídlovými dverami má za zadnou nápravou polovičku motora z Miury, teda dvojlitrový radový šesťvalec s výkonom 130 kW (175 k).
Odhadovaná cena: 1 000 000 – 1 800 000 €
Predajná cena: 1 512 000 €